دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی‌ معاونت علمی از توسعه استفاده از پهپاد‌ها در حوزه‌های غیر نظامی خبر داد.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: استفاده از پهپادها در حوزه‌های غیر نظامی در دنیا توسعه یافته است و برآورد می‌شود تا پنج سال آینده 70 درصد پهپاد‌های ساخته شده در حوزه‌های غیر نظامی و تجاری کاربرد داشته باشد.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات پهپادها در حوزه‌های غیر نظامی تصریح کرد: مراقبت از جنگل‌ها، خطوط انتقال نفت و گاز، شناسایی آلودگی‌‌های سطح دریا و نجات شناورهای سرگردان در دریا و اقیانوس و استفاده از پهپاد‌ها در حوزه نظامی از کاربردهای پهپاد‌ها به شمار می‌رود.

منطقی بیان کرد: دو سال پیش برای مسئولان سازمان محیط زیست، به صورت آزمایشی استفاده پهپاد‌ها در پیشگیری از حریق‌های ناگهانی به ویژه در فصل تابستان و در جنگل‌های گلستان اجرا کردیم اما پاسخی از آن دریافت نکردیم تا این که اخیرا خود سازمان برای خرید این پهپاد‌ها به صورت رسمی قدم پیش گذاشته است.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی عنوان کرد: اگر کشور به این تصمیم برسد که از پهپاد‌های تولید شده در سطح وسیعی استفاده کند صنعت هوایی هیچ محدودیتی در این زمینه ندارد.

 وی تاکید کرد: حوزه فعالیت پهپاد‌ها در زمینه غیر نظامی وسیع‌تر است و در صورتی که نهادهای مرتبط درخواست دهند می‌توانند از این پهپاد‌ها در حوزه‌‌های مراقبتی نیز استفاده کنند.

منطقی تصریح کرد: با توجه به رشد پهپادها پیشنهاد داده‌ایم که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه توسعه پهپادها در بخش‌های تجاری ورود کند.

 وی خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان زیادی در کشور تخصیص تولید تمام قطعات پهپاد‌ها را دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار