تبدیل فاضلاب مجتمع‌های مسکونی به آب کشاورزی

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی از اجرای طرحی که بتوان فاضلاب مجتمع‌های مسکونی را به آب کشاورزی تبدیل کرد، خبر داد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر اساس طرحی که توسط متخصصان داخلی تهیه کرده است این توانایی را دارد که فاضلاب مجتمع‌های مسکونی را تصفیه و به آب کشاورزی تبدیل کند.

وی ادامه داد: آب تصفیه شده از فاضلاب را می‌توان برای آبیاری گلخانه‌‌های مجتمع‌ها و یا پارک‌های اطراف آنها استفاده کرد تا از این طریق از هدر رفتن آب‌های شرب جلوگیری کرد.

قانعی بیان کرد: از این سیستم در تمام دنیا استفاده می‌شود و یک دانش کاربردی است که متخصصان ایرانی نیز به این فناوری دست یافته‌اند و می‌توانیم از این فناوری در مجتمع‌های مسکونی و صنعتی کشور استفاده کنیم تا سهم کوچکی در صرفه جویی آب داشته باشیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی بیان کرد: با توجه به اینکه هر روز بر تعداد مجتمع‌های مسکونی افزوده می‌شود استفاده از این طرح می‌تواند مصرف آب را تا حدی کاهش دهد.

قانعی خاطر نشان کرد: برای کاربردی و تجاری کردن این فناوری با شهرداری تهران مذاکراتی  داشته‌ایم که در صورت اعلام همکاری این  سازمان می‌توانیم از فناوری تبدیل فاضلاب به آب کشاورزی در مجتمع‌های مسکونی بهره برداری کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار