مدیرکل برنامه ریزی بر خدمات مسافری شرکت راه آهن گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون 550 هزار نفر با شبکه حمل و نقل ریلی کشور جابجا شده اند.

مرتضی جعفری مدیر کل برنامه ریزی بر خدمات مسافری شرکت راه آهن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از ابتدای  طرح نوروزی تاکنون 550 هزار نفر با شبکه حمل و نقل ریلی کشور جابجا شده اند.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد ظرفیت بلیت ها به فروش رسیده است، اظهار داشت: در اکثر مسیرها ظرفیت باقی مانده وجود دارد بنابراین متقاضیان می توانند در نیمه دوم سفرها اقدام به خرید کنند.

جعفری 45 درصد ظرفیت بلیت ها را مربوط به مسیرهای منتهی به مشهد مقدس دانست و تصریح کرد: علاوه بر تهران حدود 20 شهر دیگر قطار مستقیم به مشهد دارند و هر ساله بیشترین ظرفیت اختصاص یافته مربوط به مسیرهای منتهی به این شهر است.

مدیر کل برنامه ریزی بر خدمات مسافری شرکت راه آهن با بیان اینکه میزان سفرهای نوروزی امسال حدود 0.8درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته یادآور شد: در اواخر سال 94 نزدیک به 120 واگن باری به علت شرایط نامطلوب از رده خارج شدند و اگر چه تعدادی ناوگان جدید اضافه شد اما هنوز به سطح لازم نرسیده ایم در نتیجه ظرفیت کاهش یافت اما نسبت به سال گذشته روند نزولی را در تعداد مسافران شاهد نبوده ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار