مجتبی کبیری از حال و هوای خود در ایام نوروز و خاطرات عیدی گرفتن از بزرگترهای فامیل در دوران کودکی خود گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی کبیری، خواننده پاپ کشور متولد سال 1340 است که پنجاه و چهارمین بهار زندگیش را پشت سر می‌گذارد و دارای دیپلم اقتصاد است و اولین آلبوم او به اسم معرکه در سال 1382 منتشر گردید. به بهانه عید نوروز به سراغ این خواننده پاپ رفتیم و از حال و هوای این روزهای مجتبی کبیری پرسیدیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

به عنوان اولین سؤال، بدترین و بهترین اتفاق زندگی شما در سال 94 چه بوده است؟
بدترین این بود که ما می‌خواستیم در بهمن ماه یک کنسرت داشته باشیم و برنامه‌ریزی‌هایش نیز انجام شده بود که در اریکه ایرانیان برگزار شود ولی به دلیل برگزاری انتخابات کنسل شد. من بعد از آلبوم «اتاق سکوت» صبر کرده‌ام تا مردم کار را بشنوند و بعد از آن کنسرت را برگزار کنیم که متأسفانه قسمت نشد و بهترین اتفاق این است که قرار بر این شد که در اردیبهشت در اریکه یا نمایشگاه بین‌المللی میلاد کنسرت داشته باشیم و برای شهرستان‌هایی مثل رشت، کرمانشاه، سنندج و غیره اجرا خواهیم داشت.

بهترین خاطره‌ای که از دوران کودکی به یاد دارید؟
در عید نوروز به خصوص در کودکی بحث عیدی گرفتن خیلی خوب بود و در آن زمان هم مبلغ عیدی زیاد نبود ولی برایمان بسیار ارزشمند بود.

اولین عیدی چه حسی به شما داد؟
اولین عیدی من با اشتیاق زیادی همراه بود و به دلیل اینکه برکت زیادی با خود به همراه دارد.

نظرتون راجع به سفره هفت‌سین و این سنت قدیمی چیست؟
من بسیار به این مسئله اعتقاد دارم،‌ چه در زمانی که مجرد بودم و چه الآن که متأهل هستم همه‌ ما از دوران کودکی عشق به این سنت را داشته‌ایم که در کنار خانواده همان را تاکنون ادامه داده‌ایم.

دلیل اهمیت این سنت چیست؟
ما همیشه و هر سال این کار را انجام می‌دهیم چون به نظر من برکت در زندگی از همین سنت‌ها و قرآن کریم که بر سر سفره قرار می‌گیرد، به زندگی من وارد می‌شود.

کدام سین از هفت‌سین را بیشتر دوست دارید؟
به نظرم خوشمزه‌ترین سیب و سمنو هستند.

وضعیت موسیقی پاپ در سالی که گذشت چگونه بود؟
در حوزه پاپ مثل قطعه «معرکه» من چنگی به دل نمی‌‌زند. البته برای یک سری از خواننده‌ها که دارای تهیه کننده هستند و قوی کار می‌کنند، خوب است ولی در مورد ما متفاوت است و پیدا کردن تهیه کننده در فضای موسیقی سخت است. برای عده‌ای تعریف شده و همیشه اجراهای آنها پابرجاست ولی برای عده دیگر بسیار سخت است.

یک آرزو برای مردم در سال 95؟
در درجه اول برای همه آرزوی سلامتی دارم به خصوص برای مادرم که دچار ناراحتی هستند و در بیمارستان به سر می‌برند و امیدوارم در سال جدید جیب‌‌های مردم پر از پول باشد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار