ساری،

کلاهبرداری با نرم افزار جعلی

کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران فردی را که با فریب مالباختگان اقدام به کلاهبرداری از آنها می کرد شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رئیس پلیس فتا مازندران گفت : متهم ، در یک واحد صنفی خدمات کامپيوتری ادعا می کرد با در اختيار داشتن نرم افزار خاص رايانه ای مي تواند عکس های غير واضح را به وضوح کامل تبديل کند.

سرهنگ دوم حسن محمدنژاد افزود: این فرد با ادعای اینکه تصاوير افرادی که در دوربین های DVR ضبط مي شود را می تواند شفاف، خوانا و قابل بهره بردار کند از متقاضيان مبالغ چشمگیری دريافت می کرد.

وی گفت: کارشناسان پليس فتا مشخص کردند نرم افزاری با اين قابليت موجود نیست به همین دلیل کاراگاهان ا به محل کار متهم اعزام شدند و متهم را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه در بازديد از مغازه نامبرده، سيستم های رايانه ی و تعداد زيادی CD و فلش متعلق به افراد مختلف که به منظور بالابردن سطح تصوير ضبط شده در اختيار وی قرار داده بودند جمع آوری شد افزود: متهم که از حدود يک سال قبل تاکنون این عمل را انجام مي داد به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ محمد نژاد گفت: متهم با فريب اشخاص مبنی بر بالا بردن وضوح تصاوير ضبط شده دوربين های مداربسته از آن ها 300 هزار تومان دريافت می کرد و سپس با استفاده از فتوشاپ تصويری از شخص يا پلاک خودروی جعلی در اختيارشان قرار می داد .

وی افزود: تعداد زیادی از اشخاصی که به اين نحو از آن ها کلاهبرداری شده بود نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار