کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز کشورمان معتقد است تعطیلات نوروز برای ورزشکاران معنایی ندارد چرا که معمولا در اردو و مشغول تمرین اند.

افشین نوروزی در گفتگوی مفصلی با  خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، انجام داد.

*از چه زمانی پینگ پنگ را آغاز کردید؟

از سال 1370 و در حالی که فقط 6 سال داشتم این ورزش را آغاز کردم در 9 سالگی قهرمان نونهالان کشور شدم.

*چه زمانی به تیم ملی ئع.ت شدید؟

زمانی که 12سال داشتم به اردوی تیم ملی تنیسروز میز دعوت شدم و در مسابقات آسیایی هندوستان شرکت کردم و پس از آن در سال 1376 به عضویت تیم ملی جوانان در آمدم و در سال 2000 به اردوی بزرگسالان پیوستم و در حال حاضر 16 سال است که سابقه پیراهن تیم ملی را دارم و پساز رفتن اخلاق پسند ومهران احدی کاپیتانی تیم ملی نصیبم شد.

*وظایف کاپیتان در تیم ایی مثل تنیس روی میز چیست؟

کاپیتانی در رشته ما خیلی تاثیر گذار نیست و فقط به عنوان یک بزرگتر وظایف هماهنگی نفرات را به عهده دارد.

*تا به حال به خداخافظی از تیم ملی فکر کرده اید؟

هدف من این است که در اوج باشم و گر قرار وبود از تیم ملی خداحافظی کنم زمانی باشد که هنوز در اوجم و خودم کنار بروم و کسی مرا حذف نکند و تا زمانیکه جایگزین مناسبی نداشته باشم در تیم ملی می مانم.

*در مورد مربیگری در آینده هم فکری دارید؟

من برنامه ریزی خودم را انجام داده ام و مربیگری در آینده هم از برنامه ای من است و در تمام دوره های مربیگری شرکت و خود را آماده چنین روزی کرده ام.

منمدرک مدرس بین المللی را دارم به همراه درجه 1 ،2 و3 و تا چند روز آینده نیز کارت آن صادر می شود.

*دلیل ماندگاری ات را در ورزش حرفه ی در جچند سال اخیر چه می دانی ؟

من ودیگر بررگان این رشته مثل اخلاق پسند احدی برادران عالمیان فقط پشتکار و تمرین است که تاسفانه همین معضل باعث اختلاف زیاد بین جوانان و بزرگسالان است و در حال حاضر این اتفاق مثل زمان ما می افتد که یک جوان توانایی مبارزه با بزرگسالان را داشته باشد و ایم موضوع باعث شده این سالها از حیث پشتوانه سازی ضعیف عمل کنیم،اگر کسی می خواهد جای بزرگتر ا را بگیرد باید آنها را شکست دهد که این اتفاق در بین جوانان این رشه کم می افتد.

*آیا حضور طولانی مدت بزرگسلان و حاشیه امنیت آنها در افت آنها تاثیر گذار نیست؟

این در حد یک نظریه است و باید در مورد آن بحث کرد و اگر کسی پیشنهادی در این باره دارد بدهد تا این معضل بوجود نیاید در تنیس روی میز مثل فوتبال کسی با پارتی بازینمی تواند بیاید و به سطح اول برسد این ورزش انفرادی است و باید با تلاش و پشتکار رقیبان را شکست داد تا به سکوی تیم ملی برسیم و بهتر است برخی ها به جای حاشیه سازی راه حل ارائه بدهند و وقتی مابا سرعت 600 کیلومتر در حرکتی و رقبای ما با سرعت 40 کیلومتر در پی ما هستند پس این موضوع نیاز به راه حل ریشه ای دارد.

*تنیس روی میز در سالی که گذشت چطور بود؟

از دست دادن زمان به دلیل حاشیه های فراوان در سال 94 ضربه بزرگی به تنیس روی میز زد بحث انتخابات فدراسیون تنیس روی میز و تغییر 3 رئیس و البته سعادتمند به عنوان سر پرست وظایف خودرا به خوبی انجام داد و ما توانستیم در آسیا عملکرد مناسبی داشته باشیم.

ما در این سال موفق شدیم تیم های فقدرتمندی همانند هند و کره شمالی را شکست دهیم و اگر بیشتر از زان استفاده کرده بودیم می توانستیم در جهان هم بهتر بدرخشیم.

*تعطیلات نوروز را چطور میگذرانید؟

ما در چند سال خیر از تعطیلات نوروز فقط اردو ها و تمرینات را بیاد داریم و پس از آن باید برای رقابتهای انتخابی آماده شویم .

*بهترین خاطره ای که از عید نوروز دارید؟

بهترین خاطره برای من زمانی است که در کنار همسر و فرزندم هستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار