16 هزار و 873 گردشگر از آثار تاریخی دامغان بازدید کرده اند که 60 نفر آنها گردشگر خارجی بوده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان، دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دامغان از افزایش 47 درصدی ورود گردشگران داخلی و خارجی به این شهرستان خبر داد.
معصومه داودیان گفت: بر اساس آمار جمع آوری شده از ابتدای شروع به کار ستاد تسهیلات خدمات سفر  تا کنون، بیش از 16 هزار گردشگر داخلی وخارجی از دامغان بازدید کرده اند.
وی افزود: 16 هزار و 873 گردشگر از آثار تاریخی دامغان بازدید کرده اند که 60  نفر آنها گردشگر خارجی بوده اند.
وی با بیان اینکه میزان بازدید گردشگران خارجی از دامغان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است، گفت: این آمار بازدید کننده تنها به سه اثر تاریخی شامل مسجد تاریخانه، مجموعه امامزادگان جعفر و محمد (ع)و چشمه علی اختصاص دارد و احتساب بازدید از سایر بناهای تاریخی دامغان بر تعداد بازدیدکنندگان می افزاید.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان، تعداد مسافران نوروزی اسکان داده شده در شهرستان دامغان را 38 هزار و 523 نفر  اعلام کرد و افزود: بیشترین اسکان  به ستاد اسکان آموزش و پرورش،واحدهای اقامتی،چشمه علی و... اختصاص دارد.
وی با اشاره به بازدید ناظر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از مراکز اطلاع رسانی و ارائه خدمات گردشگری دامغان، گفت: ناظر سازمان از برنامه های ستاد هماهنگی خدمات سفر در دامغان ابراز رضایت کرد.
داودیان افزود: ناظر سازمان در این بازدید خواستار توجه ویژه مسئولان به آثار تاریخی دامغان به خصوص مجموعه چشمه علی دامغان شده است.
شهرستان دامغان استان سمنان سرزمینی شگفت انگیز ازتاریخ و تمدن و طبیعت در جوار کویر مرکزی ایران دارای چشم اندازها و جاذبه های گردشگری فراوانی است که همچون گذشته در همه ایام به ویژه تعطیلات نوروز پذیرای مسافران و گردشگران است.
دامغان یکی از کهن ترین شهرهای ایران است که در گذشته به 'هکاتم پلیس' یا 'صد دروازه' مشهور بوده است.
بسیاری از آثار تاریخی مهم این شهرستان در مرکز این شهر واقع شده از باروی تاریخی گرفته تا بازار از آثار واقع در بافت تاریخی دامغان است که با صرف یک روز وقت می توان از این آثار بازدید کرد./
انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگران ، دامغان ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.