بیش از 12 هزار نفر در نخستین روز سال جدید از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان سمنان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،دبیرستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان گفت: بیش از 12 هزار نفر در نخستین روز سال جدید از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان سمنان بازدید کردند.
 حسین خواجه بیدختی افزود: 12 هزار و 232 مسافر و گردشگر نوروزی امروز از مراکز تاریخی و گردشگری این استان دیدن کردند.
وی گفت: بر اساس آمار موجود، گردشگران نوروزی بیشترین بازدیدها را از کاروانسرای لاسجرد در سرخه، امامزاده علی اکبر آرادان، میدان ارگ سمنان، امامزاده طاهر و مطهر گرمسار، مجموعه تاریخی بسطام در شاهرود، کاروانسرای میاندشت در میامی، چشمه علی دامغان و شیرقلعه مهدیشهر داشته اند.
بیدختی تعداد مسافران اقامت کننده در استان را 20 هزار و 25 نفر اعلام کرد و افزود: حدود 500نفر از این تعداد در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرهای استان اقامت دارند.
وی با بیان اینکه سه هزار و 569 نفر از مسافران استان در کمپ های موقت اقامت دارند، گفت: سه هزار و 694 نفر نیز در مدارس پذیرش شده اند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از اقامت پنج هزار و 429 مسافر در  چادرهای مسافرتی خبر داد و افزود: مابقی مسافران ورودی استان نیز در سایر مراکز اقامتی حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه  در روز نخست سال جدید 247 نفر از موزه های استان بازدید کرده اند، گفت: 43 هزار و 278 وسیله نقلیه از هشت محور وارد استان سمنان شده اند.
بیدختی در رابطه با حوادث جاده ای نیز گفت: امروز 33 مورد حادثه رانندگی در جاده های استان به وقوع پیوست که هشت مورد از این تعداد ناشی از واژگونی و سه مورد انحراف از جاده بود که بر این اساس 60 نفر بر اثر تصادف به بیمارستان های استان مراجعه کردند.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان گفت: خوشبختانه امروز تصادفات جاده ای در استان سمنان منجر به فوت مسافران نشده است.
سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و زائر حرم مطهر امام رضا (ع) از جاده های استان سمنان عبور می کنند.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده و بیش از 800 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار