قرارگیری آموزش و زبان فارسی در دستور کار دانشگاه آزاد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در جلسه هیات رئیسه مصوب شد تا آموزش مجازی زبان فارسی به ایرانیان خارج از کشور در دستور کار دانشگاه آزاد قرار بگیرد.

طاها هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:‌حفظ و صیانت از زبان و ادبیات فارسی یکی از مهمترین اموری است که در دستور کار این دانشگاه قرار دارد و بر اساس آن برنامه راهبردی با هماهنگی معاونت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، بین‌المللی و حوزه سما دانشگاه آزاد آماده شد و توسط دکتر میرزاده (ریاست دانشگاه) به واحدهای سراسر کشور ابلاغ شد و در حال حاضر توجه و حفاظت از زبان فارسی به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های راهبردی این دانشگاه تلقی می‌شود.
 
وی ادامه داد: از مجموعه حدود 1000 نفر عضو هیات علمی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند بیش از 700 نفر آنها در دانشگاه آزاد حضور دارند در نتیجه حجم عظیمی از تکالیف و مسئولیت‌ها در حوزه زبان و ادبیات فارسی بر عهده این دانشگاه قرار گرفته است.
 
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد و سایر مراکزی که در زمینه حفظ و گسترش زبان فارسی کار می‌کنند منعقد کرده‌ایم و بر طبق ان در هیات رئیسه دانشگاه مصوب شد تا آموزش مجای زبان و ادبیات فارسی برای نسل دوم و سوم ایرانیان مقیم خارج از کشور در دستور کار قرار بگیرد.
 
هاشمی ادامه داد: دعوت از این افراد به داخل کشور بخش دیگری از آموزش این زبان تلقی می‌شود که در قالب تورهای گردشگری صورت خواهد گرفت تا بتوانند با نهادهای فرهنگی و آثار ایرانی آشنا شوند.
 
هاشمی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای در این ارتباط در دستور کار دانشگاه آزاد قرار دارد و اخیرا مصوب شده تا از خادمین حوزه زبان فارسی نیز تجلیل و تقدیر انجام شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار