پوتین در مذاکره با آمریکا موضوع سوریه را به مسائل اکراین گره زد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، جان کری - وزیر خارجه آمریکا - با ولادیمیر پوتین - رئیس جمهور روسیه - در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار پوتین گفت: ما این موضوع را درک می کنیم که آنچه در رابطه با موضوع سوریه با مدیریت خود انجام داده ایم می تواند به موفقیت برسد. من از مواضع رهبران سیاسی آمریکا و موضع رئیس جمهور اوباما تشکر میکنم.من امیدوارم که این دیدار به ما اجازه دهدت تا مواضع خود را برای رسیدن به راه حلی  مسائل سوریه و اوکراین به هم نزدیکتر کنیم.

در این دیدار جان کری گفت: بسیاری از ناظران بر این نظر بودند که رسیدن به موضوع توقف خصومت ها در منازعه سوریه امری غیرممکن است  اما به خاطر همکاری و تعامل در حیطه های سیاسی و نظامی که ما در رسیدن به آن موفق بودیم و تلاشهای دیگر یکشنبه آینده یکماه از توقف خصومت ها می گذرد و این موضوع یکماهه می شود.

وی افزود:آقای رئیس جمهور من می دانم که شما ایده ها و نظراتی دارید و شما پیش از این تصمیم بسیار مهمی در رابطه با کاهش نیروهایتان در سوریه گرفتید و بدیهی است که ما هم ایده هایی درباره این موضوع داریم که چگونه می توانیم به روشی بسیار موثر پیشرفت هایی  در مذاکرات صلح در ژنو داشته باشیم و آنگاه کار مهم و دشوار انتقال سیاسی را آغاز کنیم.

کری گفت:من به فرصتی که امشب در اختیارم گذاشته شده است به منزله یافتن راهی به جلو و به طور صریح و در نهایت به منزله بازسازی و تقویت روابط بین آمریکا و روسیه از طریق حل برخی از مسائل مهم و خطیر می نگرم.


انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار