فرمانده مرزبانی ناجا از برگزاری رزمایش مشترک مرزی با عراق در اروند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرمانده مرزبانی ناجا در بازدید از آبراه مرزی اروند درخرمشهر گفت: هم اکنون آبراه مرزی اروند در بهترین شرایط امنیتی خود قرار دارد.

سردار رضایی با اشاره به اقدامات موثر و مشترک مرزی ایران و عراق دراین منطقه و آبراه آبی، افزود: اروند، رودخانه مرزی مشترک بین دو کشور ایران وعراق مشمول قوانین بین المللی مرزی است، در گذشته به دلیل جنگ و ناامنی هایی که در کشور عراق وجود داشت، در این آبراه مشکلاتی از سوی سارقان و قاچاقچیان به وجود آمده بود .

وی گفت: در این بازدید، با مرزبان منطقه اروند عراق دیداری انجام و در خصوص اقدامات مشترک به منظور حفظ و مراقبت از امنیت این رودخانه مرزی گفت و گو شد.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: درگذشته دراستای برقراری امنیت در این حوزه، کلانتران مرزی آبادان و منطقه مقابل در عراق جلسات متعدد و مشترکی برگزار شد که در خصوص برقراری امنیت اروند، مباحث و مشکلات صیادان وشناورهای دو طرف مورد بحث وگفتگو قرار گرفت ونتایج خوبی را به همراه داشت.

سردار رضایی از برگزاری یک رزمایش مشترک بین پایگاه دریابانی آبادان وگارد ساحلی عراق در اوایل تابستان سال جاری در منطقه آبراه اروند خبرداد و هدف از این رزمایش را آمادگی مشترک درحفظ ومراقبت خط مرزی وتامین امنیت پایداردراین آبراه مرزی ،اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.