عوامل موثر تشویق کار و تلاش در جامعه/ ویژگی و شاخص های کار و تلاش موثر در جامعه

اصولا کسی که کار نمی کند و به تنبلی و بیکاری گرایش و تمایل دارد، از لحاظ شخصیتی بیمار و از لحاظ اجتماعی همواره وابسته خواهد بود بر اساس نظریه اغلب جامعه شناسان، کار است که به انسان طبقه، شان و مقام می دهد.

امان اله قرایی مقدم جامعه شناس در گفت وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: درواقع اساس پیشرفت و توسعه منوط و وابسته به کار و تلاش است، کارکه باعث شده انسانیت به رشد و کمال برسد، جامعه تنبل رکود و رخوت اجتماعی حتمی در پیش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در رابطه با عوامل موثر در تشویق به کارو تلاش در جامعه و دوری از تنبلی و تن پروری عنوان کرد: بحث فرهنگ سازی و آموزش صحیح یک اصل است متاسفانه در میان طیفی از افراد جامعه و حتی گروهی از دانشجویان نیز مشاهده می شود که به کاریری علاقمندی نشان نمی دهند و شان و منزلت خود را در پشت میز نشینی و فعالیت دراین راستا جستجو می کنند.

مقدم گفت: این کار یدی و تلاش مضاعف بوده است که ژاپن و کره جنوبی، امروزه باوجود عدم برخورداری از منابع طبیعی، به یکی از پیشرفته ترین و توسعه یافته ترین کشورهای دنیا مبدل شده اند.

وی در پایان افزود: در دین مبین اسلام نیز به همت، کارو تلاش تاکید شده است که امید به آینده،  شوق به پیشرفت، پویایی و رقابت وتلاش  در جهت دستیابی به آنچه که نداریم،  از ویژگی ها و شاخصه های یک جامعه کار کردگرا محسوب می شود و به عبارت دیگر، رمز پیشرفت و توسعه جامعه را باید دراین نگین درخشان، یعنی کار جستجو نمود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار