ارتش سوریه توانسته است نصف شهر پالمیرا به شمول دژ تاریخی و میدان هوایی را متصرف شود.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ این ضربت دیگری علیه تروریست های داعش در سوریه است. ارتش سوریه توانسته است که نصف شهر پالمیرا به شمول دژ تاریخی و میدان هوایی را متصرف شود.

تلویزیون سوریه از قول یک مقام نظامی آن کشور گفته است که نیروهای مسلح دولت سوریه همراه با ملیشه های متحدش دژ تاریخی شهر را پس از آن متصرف می شود که تروریست های داعش «خسارات زیادی» بر آن وارد کردند.

دیدبان حقوق بشر سوریه که از مخالفان حکومت است گفته است که سربازان حکومت پس از جنگ با جنگجویان داعش در حاشیه پالمیرا در محله الغرف واقع در جنوب غرب داخل شده اند.

طبق این گزارش اردو از شمال نیز به این شهر جلو رفته است. به اساس گزارش های آن ها، اردو کنترول جاده ارتباطی بین پالمیرا و دیر الزور را نیز در دست گرفته است. جت های جنگی روسی از اردوی سوریه حمایت می کنند و بمباردمان شدید را انجام می دهند.

جنگجویان داعش در 23 می سال گذشته کنترول این شهر را در دست گرفتند که از میراث های جهانی یونسکو شمرده می شود و به دنبال آن با تخریب آبدات و آثار تاریخی آن افکار عامه جهانی را تکان دادند. قبل از همه قتل خالد الاسد رهبر باستان شناسان آن شهر، انزجار جهانی را علیه داعش بر انگیخت.

در این میان روز جمعه مقامات ایالات متحد امریکا اعلام نمودند که نیروی هوایی آن کشور عبدالرحمان القادولی، معاون و شخصیت دوم «دولت اسلامی» یا داعش و وزیر مالیه این گروه را کشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.