مسوولان حزب جنبش و جمعیت در فارياب بر تحکیم روابط نیک تاکید کردند

مسوولان حزب جنبش و جمعیت بر تحکیم روابط نیک تاکید کرده و حمایت شانرا از حاکمیت محلی فاریاب اعلام نمودند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛مسوولان حزب جنبش ملی اسلامی و جمعیت اسلامی در یک نشست مشترک با والی و مقام های امنیتی فاریاب ضمن تقبیح عاملین پایین کردن عکس های جنرال عبدالرشید دوستم معاون ریاست جمهوری در مزارشریف و پاره کردن عکس احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور در فاریاب، با نصب عکس مجدد جنرال دوستم، استاد ربانی و احمدشاه مسعود در برخی از جاده های شهر میمنه، بر تحکیم روابط بین هر دو حزب تاکید نمودند.
 
آنها همچنان گفتند که رویداد روز پنجشنبه گذشته که در آن مظاهرۀ هواداران جنرال دوستم و عطامحمد نور در فاریاب به خشونت کشانیده شد، به هیچ عنوان به حزب جنبش و جمعیت ارتباط ندارد؛ بلکه افراد فرصت طلب به تحریک دشمنان مردم افغانستان عامل اصلی رویداد هستند که باید ارگانهای امنیتی و هیأت حقیقت یاب قضیه را بررسی نموده، عاملین اصلی را به هر کسی که ارتباط داشته باشند، به چنگ قانون بسپارند.
 
دو تصویر جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول رياست جمهورى و رهبر حزب جنبش ملى و اسلامى، در شب اول سال نو از سوى افراد ناشناس در شهر مزارشريف پايين کرده شده و این عمل، باعث ايجاد مشکلات ميان اعضاى حزب جنبش ملی اسلامی و طرفداران سرپرست ولایت بلخ گردید و سپس برخی از هواداران جنرال دوستم عکس های احمد شاه مسعود و افراد منسوب به جمعیت را در شهر میمنه پاره کردند.
 
پس از این قضیه هواداران جنرال دوستم دو روز در فاریاب مظاهره مسالمت آمیز داشتند؛ اما روز پنجشنبه (۵ حمل) طرفداران جنرال دوستم و عطامحمد نور مظاهره کردند که در چهار راهی سنایی شهر میمنه در نزدیک ساختمان ولایت با هم برخورد نمودند، راکت و سلاح مختلف شلیک گردید که در نتیجۀ آن، یکتن کشته شد و ۵ تن دیگر زخم برداشت.

مولوی اسدالله جمالی مسوول حزب جمعیت اسلامى در فاریاب گفت که رویداد روز پنجشنبه، هیچ ربطی به جنبش و جمعیت ندارد، وحدت نظر و صمیمت هر دو حزب پا برجا است، دشمنان مردم با نفاق افگنی شان هرگز موفق نمیشوند، مانند گذشته در حمایت ار حاکمیت محلی و نیروهای امنیتی حمایت مینمایند.
 
وی گفت که در برابر دشمن مشترک مردم و دولت چون دیوار آهنین در کنار والی و نیروهای امنیتی فاریاب ایستاده اند و از ارگانهای امنیتی و هیأت حقیقت یاب مى خواهند که عاملین رویداد ۵ حمل را شناسایی و به چنگ قانون بسپارند.

محمد آصف پیمان عضو کمیته سیاسی حزب جنبش به وحدت و یکپارچه گی مردم فاریاب و اتفاق نظر بین اعضای حزب جنبش و جمعیت تاکید نموده، میگوید که دشمن رزو پنجشنبه گذشته در جریان مظاهره مسالمت آمیز مظاهره کننده گان را غافلگیر نمود، یکی از مردم بیگناه کشته شد، پنج تن زخم برداشت؛ اما جلو حادثه با مدیریت سید انور سادات والی فاریاب و مسوولین جنبش و جمعیت گرفته شد.
 
وی گفت که امروز بخاطریکه مردم فاریاب اطمينان داده باشند، عکس مشترک جنرال عبدالرشید دوستم، استاد ربانی و احمد شاه مسعود را در شهر میمنه نصب کردند.
سیدانور سادات والی فاریاب، کسانیکه عکس معاون اول رییس جمهور را در مزارشریف و عکس احمد شاه مسعود را در شهر میمنه پایین و پاره کردند، افراد مغرض و اوباش خطاب نموده، گفت که آنها به رهبران مردمم توهین نمودند
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، حزب ، جنبش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار