مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 582 هزار و 979 گردشگر از جاذبه های گردشگری این استان دیدن کردند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،محمود باقری افزود: این تعداد گردشگر نوروزی از 27 اسفند 94 تاکنون از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بازدید و اسکان یافتند.
وی اظهار کرد: از این تعداد مسافر نوروزی 245 هزار نفر از بناهای تاریخی و بقاع متبرکه بازدید کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) ، آبشار یاسوج،گردنه شلال دون و حومه سرفاریاب به ترتیب با 18 هزار، هشت هزار و 500، هفت هزار و 100 و هفت هزار اقامتگاه بیشترین تعداد مسافر نوروزی اسکان یافته در تعطیلات نوروز امسال بوده است.
باقری اظهار کرد: هفتم فروردین 95 با 109هزار و 700نفر گردشگر نوروزی بیشترین میزان پذیرش در اقامتگاه های کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.
وی عنوان کرد: شهرستان گچساران با 39 هزار و 443نفر بیشترین اقامت مسافران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد در روز گذشته را به خود اختصاص داده است.
این تعداد گردشگر نوروزی از 27 اسفندماه 94 تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد در یک هزار و 708 کلاس درس، 45 خانه مسافر، 11 هتل با 640 تخت، میهمانسراها و کمپینگ های اقامتی موقت چادری اقامت کرده اند.
باقری بدون اشاره به آمار، ابراز داشت: میزان پذیرش گردشگران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد تا هفتم فروردین 95 نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری داشته است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 700 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
این استان با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
در ایام تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از یک ونیم میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.