دبیر دومین همایش توسعه شهرستان لنده با اشاره به مشکلات و معضلات این شهرستان گفت: توسعه و خروج از بن بست این شهرستان نیازمند هم‌اندیشی نخبگان و مسئولان در سطوح مختلف است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،البرز محمدخانی بعد از ظهر امروز در دومین همایش توسعه شهرستان لنده با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: شهرستان نوپای لنده برای رسیدن به توسعه و پیشرفت لازم در ابعاد مختلف نیازمند هم‌اندیشی و هم‌راهی نخبگان و صاحب‌نظران در عرصه‌های مختلف می‌باشد.
 
وی افزود: اولین همایش هم‌اندیشی نخبگان در راستای پیشرفت و توسعه شهرستان لنده در بهار 94 به همت شهرداری و شورای اسلامی و مسئولان شهرستان رقم زده شد.
 
دبیر همایش توسعه شهرستان لنده تصریح کرد: نخبگان و صاحب‌نظران عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و عمرانی در همایش گذشته ایده‌ها و برنامه‌های خوبی را طراحی و ارائه کردند که محصول آن پافشاری برای خروج شهرستان از بن بست بوده است.
 
محمدخانی یادآور شد: سه مقوله خروج از بن‌بست، اشتغال و بیکاری، توسعه صنعت گردشگری همراه با استفاده از پتانسیل نیروی انسانی شهرستان در سطح استان و کشور موضوعات مهمی بوده که در اولین و دومین همایش توسعه شهرستان لنده مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
 
وی خاطر نشان کرد: توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان تحت عنوان جاده اصلی پاطاوه به خوزستان از جمله پروژه‌های مهمی است که مردم شهرستان لنده و نخبگان و صاحب‌نظران برای خروج از بن‌بست شهرستان پیشنهاد داده‌اند.
 
رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص رفع معضل بیکاری بهره‌برداری از معادن فسفات قیام، بوکسیت کوه سیاه، و معدن گچ همراه با توسعه بخش کشاورزی نیز می‌تواند اثر گذار باشد.
 
محمدخانی در ادامه با بیان اینکه شهرستان لنده تنها شهرستانی است که از ظرفیت نیروی انسانی آن در سطح استان استفاده نشده است افزود: این شهرستان دارای نیروی انسانی مستعد در عرصه‌های مختلف بوده که دغدغه خدمت دارند ولی متأسفانه از این ظرفیت در سطح استان استفاده نشده است.
 
وی یادآور شد: با تغییر نگرش در مسئولان استانی می‌توان از این پتانسیل موجود در شهرستان لنده استفاده کرد.
 
محمدخانی در پایان یادآور شد: برنامه‌ریزی برای توسعه شهرستان تنها با شناسایی نقاط قوت و ضعف شهرستان محقق خواهد شد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.