25 هزار نفر از موزه نفت آبادان دیدن کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مجری طرح مجموعه نمایشگاه صنعت نفت آبادان گفت: نمایشگاه صنعت نفت در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در اسکله صادراتی شماره هفت پالایشگاه آبادان از ابتدای امسال دایر شده و روزانه پذیرایی حدود سه هزار و 500 نفر از میهمان نوروزی و گردشگران است.

حمید صالح عیدانی افزود: در این نمایشگاه علاوه بر گردآوری و نمایش ده ها قطعه از تجهیزات نفتی از زمان پیدایش نفت، برخی از ماشین آلات و خودروهای قدیمی نفت از جمله خودروی پست نفت متعلق به دهه 1330 و خودروهای خدماتی دهه 1340 پالایشگاه به معرض نمایش در آمده است.

وی گفت: اسکله صادراتی نیز با دو جرثقیل اکوان و گوگرد و محلی برای بارگیری فرآورده های نفتی در گذشته است که به عنوان بخشی از موزه پنجگانه نفت مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است.

مجری طرح مجموعه نمایشگاه صنعت نفت آبادان افزود:به منظور روایتگری نقش پالایشگاه نفت آبادان در دفاع مقدس و چگونگی بازسازی آن پس از جنگ تحمیلی چهار راوی باتجربه هشت سال دفاع مقدس در محل مستقر هستند.

موزره پنجگانه نفت آبادان شامل اسکله تاریخی آبادان جرثقیل اکوان، آموزشگاه حرفه ای 'تکنیکال اسکول'، پمپ بنزین آبادان، خانه های تشریفاتی و نیروگاه شماره 1 پالایشگاه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، موزه ، بازدید ، مسافر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.