تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی هشت فروردین (۲۷ مارس) اختصاص دارد که دعوت می کنیم شما نیز با ما مرور کنید.

 حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،   در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است می پردازیم.

* تولد خالق معجزه برن

۲۷ مارس ۱۸۹۷، جوزپ سپ هربرگر ، کسی که حدود ۳۰ سال سرمربی تیم ملی آلمان بود ، در مانهایم آلمان متولد شد.

او از سال ۱۹۱۴ تا ۱۹۳۰ به عنوان مهاجم در تیم های شهرش و همچنین تیم بورسیا برلین بازی کرد و سه بازی ملی هم برای تیم ملی آلمان انجام داد. اما شهرت او به دلیل دوران مربیگری اش است.

او مربیگری را از تیم تنیس بورسیا آغاز کرد و دو سال بعد به عنوان کمک مربی در تیم ملی آلمان فعالیتش را آغاز کرد و از سال ۱۹۳۶ سرمربی تیم ملی شد.

از او به عنوان یک نابغه تاکتیکی در مربیگری یاد می شود البته وی در اولین دوره جام جهانی که آلمان شرکت کرد در ۱۹۳۸ همراه با تیمش ضعیف عمل کرد و توسط سوییس حذف شدند.

در جام جهانی بعدی که در سال ۱۹۵۰ و پس از جنگ جهانی برگزار شد ، آلمان به دلیل نقشش در جنگ جهانی دوم محروم بود.

اما در جام جهانی ۱۹۵۴، او توانست آلمان را قهرمان جهان کند. آنها در فینال در یک مسابقه بسیار معروف و دراماتیک مجارستان را سه بر دو شکست دادند. آلمان در حالی در فینال با مجارستان روبرو شد که در مرحله گروهی این تیم را هشت بر سه شکست داده بود اما در مسابقه فینال ، این مجار ها بودند که بازی را خوب شروع کردند و با دو گل از آلمان پیش افتادند اما شاگردان هربرگر در مسابقه که به معجزه برن معروف شد به بازی برگشت و سه بر دو پیروز و قهرمان جهان شد.

او در جام جهانی ۱۹۵۸ آلمان را چهارم کرد و در جام جهانی ۱۹۶۲ در یک چهارم نهایی حذف شدند.

هربرگر در سال ۱۹۶۴ بازنشسته شد  در حالی که آلمان تحت هدایت او ۶۴ درصد بازی هایش را پیروز شده بود.

وی در سال ۱۹۷۷ در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

* بازیکنی که در چهار دهه بازی کرد

۲۸ مارس ۲۰۱۰، کریستین لیلی ، هافبک تیم ملی بانوان آمریکا در دیدار دوستانه این تیم برابر مکزیک به میدان رفت و به تنها بازیکن تاریخ فوتبال بین المللی تبدیل شد که در چهار دهه مختلف بازی کرده است.

لیلی اولین بازی خود را برای تیم ملی آمریکا در سال ۱۹۸۷ و در سن ۱۶ سالگی انجام داد و در ۲۴ سالی که عضو تیم ملی بود ، ۳۵۲ مسابقه را برای تیم ملی آمریکا انجام داد و ۲ بار در سالهای ۱۹۹۱ و ۱۹۹۹ قهرمان جام جهانی شد و ۲ بار نیز در سالهای ۱۹۹۶ و ۲۰۰۴ مدال طلای المپیک را به دست آورد.

او در دیدار دوستانه آمریکا و مکزیک ۴۰ ساله بود و ابتدا روی نیمکت نشسته بود اما در دقیقه ۳۲ وارد زمین شد و به تنها بازیکن تاریخ فوتبال ملی تبدیل شد که در چهار دهه بازی کرده است. او در دهه های ۱۹۸۰، ۱۹۹۰، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ برای تیم ملی آمریکا بازی کرد و بالاخره در نوامبر ۲۰۱۰ از تیم ملی خداحافظی کرد.

*رکورد منچستر یونایتد در تیم ملی

۲۸ فروردین ۲۰۰۱، انگلیس سه بر یک آلبانی را در مسابقات مقدماتی جام جهانی شکست داد در حالی که نیمی از بازیکنانش از تیم منچستریونایتد بودند و از این لحاظ در تاریخ فوتبال این کشور یک رکورد ثبت شد.

هر دو تیم مسابقه چهارمشان در گروه بود و انگلیس از سه مسابقه قبلی خود چهار امتیاز به دست آورده بود در حالی که آلبانی سه امتیاز داشت.

این مسابقه در کشور آلبانی برگزار شد و در ترکیب اولیه انگلیس پنج بازیکن از منچستر یونایتد حضور داشتند. گری نویل ، نیکی بات ، دیوید بکهام ، پل اسکولز و اندی کول حضور داشتند. در ادامه مسابقه هم وس براون و تدی شارینگهام نیز به بازی آمدند تا تعداد بازیکنان منچستر یونایتد در این مسابقه به هفت برسد. دو گل از سه گل انگلیس را در این دیدار نیز بازیکنان منچستر یونایتد یعنی اسکولز و اندی کول زدند و گل دیگر را مایکل اوون مهاجم لیورپول به ثمر رساند.

رکورد قبلی در تیم ملی انگلیس همین تعداد یعنی هفت بازیکن بود که مربوط می شد به مسابقه دوستانه این تیم برابر ایتالیا در سال ۱۹۳۴ که هفت بازیکن از آرسنال در ترکیب اولیه انگلیس حاضر بودند.

* تولد بازیکن سابق رئال مادرید

۲۸ مارس ۱۹۷۵ ایوان هلگوئرا ، بازیکن سابق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا در سانتاندر متولد شد.

او فوتبالش را از سال ۱۹۹۴ آغاز کرد و تا سال ۱۹۹۷ در چند تیم نه چندان مطرح اسپانیا بازی کرد. وی در این سال به تیم رم پیوست و یک فصل را در این تیم گذراند.

او سپس به اسپانیول پیوست و در همین سال به تیم ملی اسپانیا هم دعوت شد. او در سال ۱۹۹۹ به رئال مادرید پیوست و بر عکس بقیه تیم ها که بازی کرده بود ، مدت زیادی در رئال ماند و تا سال ۲۰۰۷ در رئال مادرید بازی کرد. او افتخارات زیادی را در این تیم به دست آورد از جمله دو بار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و سه بار قهرمانی لالیگا.

او سال ۲۰۰۷ رئال را ترک کرد و سال آخر فوتبالش را در تیم والنسیا گذراند.

او از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ عضو تیم ملی اسپانیا بود و ۴۷ بازی ملی و سه گل در کارنامه وی دیده می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار