تقویم روزانه فوتبال؛

شوخی عجیب یک هوادار با بازیکنان منچستر / قهرمانی استقلال در آخرین دوره جام آزادگان

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۳۰ فروردین ( ۱۸ آوریل) اختصاص دارد.

شوخی عجیب یک هوادار با بازیکنان منچستر / قهرمانی استقلال در آخرین دوره جام آزادگانبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، در تقویم امروز مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است را بررسی می کنیم.

*استقلال قهرمان آخرین دوره جام آزادگان
 ۳۰ فروردین  ۱۳۸۰ آخرین بازیهای آخرین دوره لیگ آزادگان برگزار شد و استقلال قهرمان آخرین دوره این لیگ لقب گرفت. 
 
جام آزادگان بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران میان سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۰ بود که ۱۰ دوره از آن برگزار شد. نخستین دوره این لیگ، در فصل ۱۳۷۰ و آخرین دوره آن در فصل ۸۰–۱۳۷۹ برگزار شد.پیش از برگزاری این جام تنها یک فصل لیگ قدس ۶۹-۱۳۶۸ به صورت لیگ کشوری برگزار شد، بنابراین نخستین دوره جام آزادگان دومین دورهلیگ فوتبال ایران پس از انقلاب نیز محسوب می‌شود. با راه‌اندازی لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۱۳۸۰، جام آزادگان منحل شد. 

استقلال در هفته ما قبل پایانی قهرمانی خود را مسجل کرده بود و پرسپولیس و سایپا دوم و سوم شدند. 

هفت ماه بعد اولین دوره لیگ برتر فوتبال ایران آغاز شد. 

* شوخی یک هوادار با بازیکنان منچستر یونایتد
۱۸ آوریل ۲۰۰۱، تیم منچستر یونایتد عکس قبل از شروع مسابقه با بایرن مونیخ را در حالی انداخت که در اتفاقی عجیب ۱۲ بازیکن در عکس حضور داشتند.

این مسابقه در ورزشگاه المپیک مونیخ در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و در بازی رفت در اوادترافورد منچستر یک بر صفر باخته بود.

اما در مسابقه برگشت در مونیخ قبل از شروع بازی و زمانی که بازیکنان در حال عکس گرفتن بودند یکی از کارگران تلوزیون به اسم کارل پاور ، با پیراهن منچستر یونایتد آمد و کنار بازیکنان و سمت چپ آنها در عکس ایستاد و کسی هم از بیرون متوجه او نشد. فقط چند بازیکن از جمله روی کین که در سمت راست ایستاده بود متوجه او شد.

در هر صورت او موفق شد که در کنار بازیکنان عکس بیندازد و در عکس قبل از شروع مسابقه منچستر یونایتد در آن مسابقه ، ۱۲ نفر به جای ۱۱ نفر ایستاده اند.

این فرد ادعا کرد که دو سال برای این شوخی و شوخی های مشابه آن مثل راه رفتن با تیم کریکت انگلیس و همچنین شوخی با تیم راگبی انگلیس وقت گذاشته بود و البته به دلیل این شوخی ها کارش به دادگاه هم کشیده شده بود.

 در سال ۲۰۰۳  پس از اینکه او در یکی از بازیهای منچستر پس از گل فورلان به زمین دوید حضور او را در ورزشگاه اولدترافورد ممنوع کردند.

* شکست ایران از ولز
۱۸ آوریل ۱۹۷۸، تیم ملی کشورمان در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی ولز رفت که در نهایت با یگ گل از این تیم شکست خورد.
تیم ما آن زمان با هدایت حشمت مهاجرانی خودش را برای حضور در جام جهانی ۱۹۷۸ که اولین حضوذ ایران در جام جهانی بود آماده می کرد و چند تیم اروپایی دیگر هم از جمله یوگوسلاوی و بلغارستان را نیز به برای انجام بازی دوستانه به تهران دعوت کرد و با آنها هم بازی کرد.

*تولد مدافع تیم ملی ایران
۳۰ فروردین ۱۳۷۱، مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم ملی کشورمان در بابل متولد شد.

او فوتبالش را از تیم جوانان پیکان بابل آغاز کرد. اولین باشگاه حرفه ای مرتضی تیم نفت بود که در سال ۱۳۸۹ به این تیم رفت. 

او پس از بازی در رده‌های سنی ایران، پیش از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، در اردوهای آمادگی پیش از این تورنمنت برای نخستین بار توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. او در فهرست پایانی تیم‌ملی برای حضور در این رقابت‌ها هم حضور داشت و نخستین بازی ملی‌اش را در بازی دوستانه پیش از تورنمنت، در برابر عراق انجام داد. درخشش در این بازی موجب شد تا کی‌روش در همه بازی‌های این تورنمنت به او بازی دهد. در پایان مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، او در فهرست تیم منتخب مرحله گروهی این تورنمنت از سوی کمیته برگزاری مسابقات جا گرفت.

او پس از درخشش در بازی‌های جام ملت‌های آسیادر استرالیا از باشگاه‌های مختلف خارجی پیشنهاد بازی دریافت کرد و در نهایت در اسفندماه ۱۳۹۳ درحالی که با تیم باشگاه فوتبال نفت تهران در پایان هفته ۲۱ صدرنشین لیگ برتر بود، به پیشنهادتیان جین چین پاسخ مثبت داد و رسماً با دریافت ۵۰۰ هزار دلار و برای مدت یک فصل به این تیم چینی پیوست.

او سپس در نیم فصل امسال به السد قطر رفت و هم اکنون در این تیم بازی می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار