وزارت داخله گفته است که فرماندهان پولیس حوزه‌های شهر کابل و فرماندهان پولیس ولایت‌ها و ولسوالی‌هایی که در محل ماموریت آنها جرایم سازمان‌یافته اتفاق می‌افتد، در صورت اثبات سهل‌انگاری و غفلت از وظیفه، مورد پی‌گرد قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛وزارت داخله گفته است که فرماندهان پولیس حوزه‌های شهر کابل و فرماندهان پولیس ولایت‌ها و ولسوالی‌هایی که در محل ماموریت آنها جرایم سازمان‌یافته اتفاق می‌افتد، در صورت اثبات سهل‌انگاری و غفلت از وظیفه، مورد پی‌گرد قرار خواهند گرفت.
 
این وزارت گفته که این تصمیم پس از تصویب شورای امنیت ملی افغانستان گرفته شده و هدف از آن مقابله با جرایم سازمان‌یافته است.
 
وزارت داخله به ریاست عمومی بازرسی این وزارت دستور داده تا بر روند اجرای این امر "به گونه دقیق و همه‌جانبه" نظارت کند.
 
افغانستان در ۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۰ میلادی، میثاق مبارزه علیه جرایم سازمان‌یافته بین المللی را امضا کرد ولی هنوز هم مشکلات زیادی برای مقابله با این پدیده در افغانستان وجود دارد.

چند ماه قبل بازرگانان افغان، ربوده شدن بازرگانان و اعضای خانواده آنها را یکی از چالش‌های عمده در افغانستان خواندند و آنرا عامل کاهش سرمایه‌گذاری در این کشور خواندند.
 
خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان، در ماه سنبله، با اشاره به ربودن شدن یک بازرگان افغان در کابل گفت که این فرد "در نزدیکی پاسگاه پولیس ربوده شده و ما یقین داریم که افراد دولتی با ربایندگان همدست هستند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار