فرماندار کرمانشاهگفت: علاوه بر این شدت بارندگی‌ها تا جایی بود که طغیان رودخانه‌های تنگ کنشت و قره سو را در پی داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فضل الله رنجبربا بیان اینکه در پی این بارندگی‌ها تلفات جانی و دامی نداشتیم، گفت: آسیب‌ها در حد تخریب دیوار حیاط برخی از منازل مسکونی بود که با هدایت آب‌های سطحی و سیلاب‌ها به سمت رودخانه‌های فصلی از خسارت بیشتر جلوگیری شد.

رنجبر خسارت وارد شده به منازل مسکونی را بین پنج تا 10 درصد برآورد کرد و افزود: بیشتر این واحدهای آسیب دیده در محل‌های غیرمجاز و در حریم رودخانه‌ها ساخته شده بودند.

وی با بیان اینکه دو مدرسه برای اسکانساکنین منازلی که دچار آبگرفتگی شده بودند در نظر گرفته شده بود، گفت: آمادگی اسکان این افراد را داشتیم، اما چون خودشان تمایلی به این کار نداشتند این اسکان انجام نشد.

رنجبر گفت: ساکنین هشت واحد مسکونی در مسیر منتهی به کرناچی نیزکه در نزدیکی رودخانه قره سو بود دچار آبگرفتگی شدند که ناچار به جابجایی ساکنین آنها شدیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش بیلوار هم دو روستا دچار آبگرفتگی شدند، گفت: خوشبختانه آسیبی به خانه‌ها نرسید.

وی افزود: همچنین روستاهای سلطان کوه، میان کوه، تپه سبز و باقرآباد به دلیل اینکه در دشت واقع شده اند در محاصره سیل قرار گرفتند که با تلاش های صورت گرفته موفق به هدایت آب به رودخانه اصلی شدیم.

فرماندار کرمانشاه افزود: در روستای چقاماران نیز دیوار دو خانه روستایی تخریب شد.

رنجبرگفت: این بارندگی‌ها خساراتی را در سطح اراضی کشاورزی شهرستان نیزبه همراه داشت که اداره جهاد کشاورزی در حال برآورد این خسارت‌ها است.

وی افزود: همچنین سه نفر که قصد عبور از رودخانه تنگ کنشت را داشتند دچار آبگرفتگی شدند که با تلاش صورت گرفته نجات پیدا کردند.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه با برنامه ریزی انجام شده و اطلاع رسانیصورت گرفته در جریان بارندگی های دو روز گذشته مشکلی برای مسافرین نوروزی پیش نیامد، گفت: 30 واحد آموزشی با همکاری آموزش و پرورش و چندین سالن با همکاری دیگر نهادها به عنوان رزرو برای استفاده در موقع نیاز آماده شده بود و مشکلی برای مسافرین نوروزی و اسکان آنها نداشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.