رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: با امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان مهاباد و سازمان صنعت، معدن و تجارت، به مدت دو سال همکاری و ارتباط بین صنعت و دانشگاه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ قادری اظهار داشت: سال گذشته امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان مهاباد و سازمان صنعت، معدن و تجارت به مدت دو سال به منظور همکاری و ارتباط بین صنعت و دانشگاه برای بسط و توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی منعقد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبار لازم، برگزاری دوره‌های آموزشی، همایش‌های تخصصی، حمایت‌های مادی و معنوی از پایان‌نامه‌ها و همکاری در انجام طرح‌های پسا دکتری و فعالیت‌های اجرایی، سرمایه‌گذاری و عمرانی از امسال آغاز شود.

وی با اشاره به اهم اقدامات بخش صنعت شهرستان مهاباد در سال گذشته تصریح کرد: در سال 94 در بخش صنعت، تعداد 20 جواز تاسیس، 9 پروانه بهره‌برداری صادر و شش پروانه نیز اصلاح شد.

قادری بیان کرد: علاوه بر آن دعوت از فعالان و نخبگان اقتصادی در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت این شهرستان برای همکاری و عضویت در کمیته راهبری سرمایه‌گذاری و تشکیل اتاق فکر به منظور بهره‌گیری و همکاری بخش خصوصی برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران و سایر مسائل حوزه صنعت انجام شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به تعداد واحدهای صنعتی فعال و غیرفعال این شهرستان افزود: از مجموع 141 واحد صنعتی مورد پایش در سال گذشته، 77 واحد فعال، 27 واحد نیمه فعال و 37 واحد صنعتی غیر فعال بوده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن معرفی ظرفیت‌ها و طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری شهرستان مهاباد در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت برای ارائه به سرمایه‌گذاران نیز انجام شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: خوشبختانه در سال گذشته آغاز به کار مجدد شرکت فرآورده‌های زیستی روناک پس از یک دوره رکود سه ساله با ظرفیت تولیدی سالیانه 100 میلیون دز واکسن تب برفکی انجام شد.

قادری تصریح کرد: علاوه بر آن، افتتاح یک طرح صنفی خدماتی، یک طرح صنفی توزیعی و یک طرح صنفی تولیدی با مجموع سرمایه‌گذاری 38 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 54 نفر نیز صورت گرفت.

وی افزود: رفع مشکلات مالیات بر ارزش افزوده صنف طلافروشان و مصالح ساختمانی شهرستان با حضور معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان و نماینده سازمان امور مالیاتی استان و نیز اتحادیه‌های مربوطه، از اقدامات شاخص اداره شهرستان در سال 94 بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به اهم اقدامات بخش نظارت و بازرسی این شهرستان اظهار داشت: در این رابطه تعداد بازرسی‌های انجام شده با همکاری بازرسان اتاق اصناف 17 هزار و 674 مورد بوده که منجر به تشکیل یک هزار و 278 پرونده با ارزش بالغ بر 8/9 میلیاد ریال بوده است.

قادری بیان کرد: در سال گذشته در حوزه فرش ضمن پیگیری مشکلات قالیبافان از جمله مسائل بیمه‌ای آنان، از محل اعتبارات تخصیص یافته مشاغل خانگی کم‌بهره مبلغ 900 میلیون ریال به

تعدادی از قالیبافان پرداخت شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.