معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ضمن شرح مختصری ازعملکرد این حوزه، از الزام زیرمجموعه های وزارت علوم در بهره گیری از توان انجمن های علمی و اجرای طرح پسا دکتری صنعتی برای اولین بار خبر داد.

دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جزئیاتی از عملکرد حوزه پژوهش و فناوری وزارت علوم در سال 94 گفت: سیاست کلان وزارت علوم و به خصوص معاونت پژوهش و فناوری مشارکت فعال و تصمیم سازانه از جانب انجمن های علمی در انجام امور پژوهشی و علمی است و در حوزه معاونت پژوهش،بخش های مدیریتی و اجرایی همه ملزم هستند با مجموعه انجمن های علمی تعامل و همکاری فعال داشته باشند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه بیش از 300انجمن علمی داریم، در خصوص فعال کردن هرچه بیشتر آنها ادامه داد: انجمن های علمی یکی از ابزار بسیار قدرتمند در حوزه علم و فناوری است که می توانند بازوان بسیار قدرتمندی در مجموعه وزارتخانه و حوزه علم و فناوری باشند. به همین دلیل به تمام زیرمجموعه های وزارت علوم ابلاغ نموده و آنها را ملزم کرده ایم که در حوزه های مختلف مانند داوری ،برنامه ریزی و سیاست گذاری و تصمیم سازی از ظرفیت های انجمن های علمی استفاده کنند و در بعضی پروژه های توسعه علمی با آنها قرارداد همکاری بسته شود.

دکتر احمدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف درسال 94 گفت: از جمله تفاهم نامه های منعقد شده در سال 94 می توان به تفاهم نامه با وزارت نفت، وزارت دفاع، وزارت صنعت معدن تجارت، وزارت نیرو و.. اشاره کرد. درخصوص تفاهم نامه با وزارت صنعت،معدن و تجارت باید گفته شود که در آنجا بحث پسادکتری صنعتی و فرصت‌های مطالعاتی را مطرح کردیم که برای اولین بار اجرا شود. این تفاهم نامه و تغییرات با محوریت ماموریت گرا کردن دانشگاه ها انجام شده است.

وی درپایان درخصوص یکی از کارهای اساسی در حوزه مقابله با پایان نامه فروشی دردانشگاه ها عنوان کرد: یکی ازاقدامات مهم وزارت علوم آیین‌نامه مقابله با تخلف‌های پژوهشی و علمی دانشگاه‌ها بوده است که آیین نامه آن تهیه و با طرح سازوکارهای لازم به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. 

ازاین رو لایحه ای را برای مقابله با تخلف در وزارت علوم ترتیب دادیم که خوشبختانه دولت آن را تصویب کرد و منتظر هستیم مجلس جدید در اولین فرصت خبر خوش تصویب قطعی این لایحه را بدهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار