قزوين؛

کارگروه ساماندهی باغستانهای سنتی

استاندار قزوين گفت : اجازه تخریب حتی یک وجب از باغستان را نخواهیم داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛فریدون همتی در جلسه کارگروه ساماندهی باغستانهای سنتی قزوین افزود:همه دستگاههای اجرایی لازم است برای صیانت از این میراث ارزشمند تلاش کنند و نگذارند یک وجب از این باغها تخریب شود.

وی اضافه كرد:جنبه های فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی باغستانها فراوان است و این میراث می تواند به تلطیف هوا، سالم سازی محیط زیست، تولید ثروت و اشتغال هم کمک کند.

همتی گفت: باغداران استان بدانند سیاست دولت و در نتیجه مسئولان استان و سیستم اداری حفظ باغستانهاست و قاطعانه از تصمیمات گرفته شده در جلسات صیانت از باغستانها حمایت می کنیم و همه دستگاههای اجرایی ملزم به همکاری در اجرای مصوبات هستند.

وی تصریح کرد: انتظار داریم در مدت یک هفته طرح مطالعاتی انجام شده توسط شهرداری بدقت مطالعه شود و اگر مدیران اشکال و انتقاد و اصلاحیه ای نسبت به نقاط ضعف آن دارند  ارائه کنند تا به نتیجه واحد برسیم.

استاندار گفت: امروز باید روشهای جدیدی را در صیانت از باغستانها بکار گیریم تا نیاز باغداران را تامین کند و در این راستا چهار محور تامین آب، راه، امنیت و انگیزش باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد : همچنين می توانیم از تعاونی باغداران، شرکت های دانش بنیان و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی برای اجرای طرح های نوین در باغها برای اقتصادی شدن آن بهره گیریم.

همتی یادآورشد: برای ایجاد انگیزه در باغداران برای حفظ باغات موجود باید امکان اقامت موقت باغدار و خانواده آنها را فراهم کنیم و نباید با ایجاد محدودیت در تامین راه دسترسی، ساخت اتاقک نگهبانی و سایر خدمات رغبت صاحبانش را کاهش دهیم.

انتهای پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار