باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا، در حاشیه نشست امنیت هسته ای در واشنگتن با نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد .

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، در این دیدار درباره تنش در شبه جزیره کره ، برنامه هسته ای کره شمالی و نقش چین در منطقه و نیز روابط دوجانبه ی آمریکا با توکیو و سئول بحث و تبادل نظر شده است.

باراک اوباما پس از این نشست، دستور کار آن را تشریح کرد و گفت: "درباره زمینه های بالقوه ی همکاری با متحدان دیرینه ی آمریکا در منطقه گفتگو کردیم. در این نشست سه جانبه تاکید شد همکاری امنیتی سه جانبه برای حفظ امنیت صلح و آرامش و ثبات در منطقه شمال شرق آسیا ضروری است. همکاری برای ایجاد بازدارندگی هسته ای و نیز اقدام هایی برای جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای کره شمالی نیز بررسی و بر این اقدام ها تاکید شد. در این نشست راه های تعمیق همکاری ها را نیز بررسی کردیم و به همکاران مان در دولت ها تاکید کردیم در هفته ها و ماه های آتی، گام هایی را که می توانیم با هم برداریم بررسی کنند تا تضمین شود که در آینده ی نزدیک می توان شبه جزیره ی کره را هسته ای زدایی کرد و می توان صلح و ثبات را به منطقه بازگرداند. همچنین امیدواریم بتوانیم راهی پیدا کنیم که از رنج و درد مردم کره شمالی که به شدت از نقض حقوق بشر رنج می برند کاسته شود."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار