نخستین شهردار زن توکیو انتخاب شد

نخستین شهردار زن توکیو با وعده بهبود وضع این شهر و از میان برداشتن مشکلاتِ میزبانی المپیک 2020 انتخاب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، روز یکشنبه "یوریکو کویکه" به عنوان نخستین شهردار زن توکیو انتخاب شد. اکنون وی مسئولیت اداره امور توکیو و آماده‌سازی این شهر برای میزبانی بازی‌های المپیک 2020 را بر عهده دارد. پس از استعفای 2 مسئول پیشین این سمت به دلیل فساد مالی، بسیاری از رای دهندگان از یوریکو کویکه حمایت کردند.

به محض اتمام زمان رای گیری، رسانه‌های ژاپنی وی را به عنوان شهردار توکیو معرفی کردند. اکنون وی مسئولیت شهری با جمعیت 13 میلیون نفر و بودجه سالانه‌ای که بیش از بودجه سوئد است را بر عهده دارد.

وی در دفتر ستاد تبلیغاتی خود گفت: "من آرزو دارم توکیو را طوری اداره کنم که زندگی ساکنانش بهبود یابد و آینده همه افراد جامعه – مرد، زن، کودک و کهنسال – درخشان باشد."

وی در گذشته در سمت وزیر دفاع ژاپن مشغول به کار بوده است. همچنین، یوریکو کویکه نخستین زنی بود که به این سمت دست یافت.

برنامه ریزی‌ها برای المپیک 2020 توکیو با مشکلات بسیاری روبرو شده است. هزینه‌های بالا، تغییر طراحی استادیوم اصلی و تاخیر در ساخت و سازها از جمله این مشکلات هستند.

بازی‌های المپیک برای ژاپن اهمیت زیادی دارند. ژاپن به عنوان سومین اقتصاد جهان سعی دارد رشد اقتصادی خود را افزایش دهد. در 10 سال گذشته، اقتصاد این کشور به دلیل سیاست‌های نادرست پولی در رکود به سر می‌برده است. اکنون مقامات این کشور امید دارند میزبانی المپیک به احیای اقتصاد کمک کند.

یوریکو کویکه همچنین متعهد شده است به مشکل کمبود مراکز مراقبت از کودکان پایان خواهد داد و به زنان نیز کمک خواهد کرد به فرصت‌های شغلی برابر با مردان دست یابند. وی اظهار کرد رای دادن به یک زن، نشان می‌دهد مردم به دنبال تغییر هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار