ورزش می تواند کل زندگی مارا از افزایش خلق تا بهبود وضعیت زندگی، بهبود بخشد.

به گزارش خبرنگار  سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان همه ما میدانیم که ورزش برای سلامتی خوب است و لی آیا میدانیم چگونه؟  همه ما  می خواهیم احساس بهتری داشته باشید، انرژی مان بالا رود ومدت  طولانی تر زندگی کنیم .درست است که اثرات مفید فعالیت بدنی وورزش قابل انکار نیست. اما با ورزش کردن بصورت منظم به تمامی خواسته هایمان از ورزش خواهیم رسید و ورزش منظم است که فواید بسیاری دارد.اکنون برای شما 7 فایده فعالیت بدنی منظم را شرح می دهیم:

 -1کنترل وزن:
 ورزش به شما کمک می کند که وزن خود را کم کرده و ثابت نگهدارید. وقتی شما ورزش می کنید کالری می سوزانید و هرچه شدت این ورزش بیشتر باشد بیشتر کالری می سوزانید. شما لازم نیست زمان زیادی را صرف ورزش کنید تا اثرات مفید آنرا ببینید.اگر زمان مشخصی جهت ورزش کردن ندارید سعی کنید در طول فعالیت های روزمره خود فعال تر باشید.مثلا به جای آسانسور از پله  بالا بروید و به طور کلی فعالیتتان را افزایش دهید و برای مسیرهایی که امکانش هست به جای استفاده از وسایل نقلیه پیاده روی کنید،از هر فرصتی برای همبازی شدم با کودکان استفاده کنید و کاری کنید که بین دوستان و اقوام بعنوان فردی فعال شناخته شوید.

-2مقابله با بیماری ها
ورزش با شرایط نامساعد جسمی و بیماریهای شما مقابله می کند.آیا نگران بیماری قلبی هستید ؟ امیدوارید که جلوی فشارخون بالا را بگیرید؟ با ورزش نه تنها وزن خود را اصلاح می کنید بلکه میزان  HDL (کلسترول مفید بدن) را افزایش و میزان تری گلیسیرید های مضر را کاهش می دهید و با این کار خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش میابد. در واقع ورزش منظم به شما کمک می کند به میزان وسیعی مشکلات سلامتی و سرطان ها که شامل :دیابت نوع دو،سندرم های متابولیک ،سکته ها ،افسردگی ،سرطانها و حتی استئوآرتریت را پیشگیری کنید و در صورت ابتلا به این بیماری ها به کنترل آنها کمک نمایند.

-3ورزش خلق شما را بهتر می کند.
اگر احساس می کنید وقت آن است که کمی خوش خلق باشید و یا اینکه پس از یک روز پر استرس نیاز به آرامش دارید،30 دقیقه پیاده روی یا ورزش در یک باشگاه می تواند بسیار مفید باشد . ورزش واسطه های شیمیایی متفاوتی را در مغز شما ترشح می کند که منجر به خوشحالتر شدن و احساس آرامش بیشتر در شما می شود. وقتی به طور منظم ورزش می کنید ظاهر بهتری خواهید داشت و خودتان از این ظاهر زیبا بیشتر لذت خواهید برد و در نتیجه اعتماد به نفس شما افزایش خواهد یافت.

-4 ورزش انرژی شما را بالا می برد
اگر احساس خستگی و یا بی حوصلگی شدید و یا از کارهای روزمره  خانه یا خرید روزانه احساس خستگی می کنید ؟ ورزش منظم می تواند عضلات شما را قوی تر کرده و تحمل و قدرت شما را بالا ببرد.ورزش و فعالیت بدنی اکسیژن و مواد غذایی را به بافتهای شما می رساند و کمک می کند سیستم قلبی عروقی شما کارآمد تر عمل نماید و وقتی قلب و ریه های شما موثرتر کار کنند شما انرژی بیشتری خواهید داشت.

-5ورزش باعث می شود خواب بهتری داشته باشید.
برای به خواب رفتن تلاش می کنید؟ یا اینکه خواب می مانید ؟ ورزش منظم می تواند کمک کند تا شما زودتر به خواب رفته و خواب عمیق تری داشته باشید.فقط دقت کنید که بلافاصله قبل از به تخت خواب رفتن ورزش نکنید.

-6ورزش زندگی مشترک شما را بهبود می بخشد.
آیا اینقدر خسته هستید که از زندگی مشترک لذت نمی برید؟ ورزش منظم می تواند احساس پرانرژی بودن و بهتر به نظر رسیدن به شما بدهد و ایندو می تواند اثر مثبتی بر زندگی مشترک شما داشته باشد. اما اثرات ورزش بیش از این است. منظم ورزش کردن منجر به برانگیختگی بیشتر جنسی در زنان می شود و مردانی که ورزش منظم دارند مشکلات کمتری مربوط به عملکردجنسی، نسبت به مردانی که ورزش منظم ندارند،دارند.

-7ورزش می تواند یک سرگرمی باشد:
ورزش و فعالیت بدنی می تواند یک سرگرمی برای گذراندن اوقات فراغتتان باشد .ورزش می توند به شما شانس سرحال تر بودن و شرکت در فعالیت هایی بدهد که شما را خوشحالتر می کند . ورزش می تواند به شما کمک کند که با خانواده یا دوستان در ورزشهای تیمی و گروهی ارتباط بهتری برقرار کنید و لذت ببرید.

 در نهایت اینکه ورزش و فعالیت بدنی منظم می تواند یک راه خوب برای احساس بهتر باشد و فواید سلامتی زیادی داشته باشد و سرگرمی خوبی باشد. البته موارد ذکر شده تنها گوشه ای از فواید بیشمار ورزش منظم بود . بهتراست حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی روزانه داشته باشید . اگر می خواهید وزن کم کنید بهتر است بیشتر ورزش کنید .لازم است قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید (در صورتی که مدتی است ورزش نکرده اید) یا اگر از بیماری مزمن رنج می برید یا مشکلات شبیه دیابت – بیماری قلبی یا ارتریت دارید  قبل از شروع ورزش با پزشک خود مشورت کنید.هر چند که ممنوعیت ورزش برای بیماران وجود ندارد و فقط نوع و شدت ورزش در بین افراد با شرایط بدنی شان متفاوت است،که با مشورت و راهنمایی پزشک می توان بهترین و مفیدترین ورزش را برای خود انتخاب کنید.

(طیبه خزاعلی)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
خخخخ
ورزش کنیم نه کرایه خونه میدیم نه....
آخرین اخبار