در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ظرفیت دولت برای استخدام پُر است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به درخواست های بی شمار نیروهای کار برای استخدام در دستگاه های دولتی، متاسفانه دولت توانایی هیچ گونه استخدامی را ندارد.

ناصر کاشانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با توجه به دغدغه خانواده ها برای آینده کاری فرزندان، متاسفانه افزایش دانشگاه های بی کیفیت در کشور،موجب دامن زدن به مشکلات اشتغال جوانان دانشگاهی در بخش استخدام دولتی شده و این در حالی است که تشویش و نگرانی از بیکاری روز به روز بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با وجود میلیون ها جوان تحصیل کرده و جویای کار، متاسفانه دولت هیچ گونه توانایی برای استخدام این افراد ندارد وهر چه سریع‌تر باید فکری اساسی برای متناسب سازی ظرفیت استخدام دولت و فارغ التحصیلان دانشگاهی شود.

کاشانی ادامه داد: افزایش بی رویه دانشگاه های بی کیفت تنها موجب شده است که جامعه با قشر بسیاری از تحصیل کرده در رشته هایی که هیچ بازار کاری برایشان تعریف نشده است ، مواجه شده و هر یک از این افراد نیز پس از اتمام تحصیلات تقاضای اشتغال در سازمان های دولتی را داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات تقاضای اشتغال در بخش دولتی کاهش نمی یابد مگر این‌که به اقتصاد دانش بنیان توجه ویژه شده و دانشگاه های بی کیفیت در سراسر کشور ساماندهی شود.

وی با بیان این‌که در کشورهای پیشرفته تقاضای کار را بازار به دانشگاه ها می دهد، تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا، کارخانجات معتبر و ارگان های رسمی ، ظرفیت دانشگاه ها را مشخص می کنند بدین گونه که آن‌ها تعداد نیروهای مورد نیازشان را به دانشگاه ها اعلام کرده و خواستار تربیت نیرو می شوند.

کاشانی گفت: متاسفانه در کشور ما افراد به راحتی وارد دانشگاه های بی کیفیت شده و تا مدارک بالای تحصیلی ادامه می دهند در نهایت تقاضای اشتغال در بخش دولتی روز به روز افزایش می یابد که جامعه فعلی پاسخ‌گوی چنین ظرفیتی نیست و نخواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
بخدا دروغ
آخرین اخبار