19هزار گردشگر داخلی از شهر تاریخی بلقیس شهرستان اسفراین بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،مدیرپایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین گفت: درتعطیلات نوروز امسال 19هزار گردشگر داخلی و پنج گردشگر خارجی از مجموعه شهر تاریخی بلقیس اسفراین که دومین بنای عظیم خشتی و گلی کشور پس از ارگ بم بازدید کردند.

علیرضا نجفی افزود: گردشگران خارجی از کشورهای سوییس،جمهوری چک و انگلیس بودند که در ایام نوروز از این مجموعه عظیم تاریخی و گردشگری بازدید کردند.

وی گفت: روز 13 فرودین نیز ﻋﻠﻲ ﺭﻏﻢ ﺳﺮﻣﺎی ﻫﻮا ﻭ وزش باد شدید در شهرستان بازدید از مجموعه ﺷﻬﺮتاریخی ﺑﻠﻘﻴﺲ اﺳﻔﺮاﻳﻦ ﻣﻮﺭﺩﺗﻮﺟﻪ مردم و گردشگران ﻗﺮاﺭ ﮔﺮﻓﺖ و سه هزار و 470 نفر با وجود شرایط نامساعد جوی فقط در این روز از این مجموعه تاریخی بازدید کردند.

شهر تاریخی بلقیس اسفراین با 34هزار بازدید کننده داخلی و خارجی پر بازدید ترین اثر تاریخی و گردشگری استان در سال 94 بوده که از این میزان گردشگر 18هزار و 500نفر در ایام نوروز94 از این اثر عظیم تاریخی بازدید کرده اند.

معماری این شهر به شیوه معماری دوره ساسانی است و مورخان و جغرافی دانان، بنیان گذار این شهر را اسفندیار پسر گرشاسب نامیده اند.

مجموعه تاریخی بلقیس شامل ارگ و خندق پیرامون آن، شارستان،ویرانه های معروف به تپه منار (مسجد جامع)،مقبره شیخ آذری، قسمت صنعتی شهر، آب انبار، کاروان سرا، مجموعه معروف به یخدانها و یک گورستان وسیع در نزدیکی دروازه شرقی آن است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.