امسال تلفات سوانح رانندگی مسیر اصلی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان در تعطیلات نوروزی 19 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سمنان ، فرمانده انتظامی استان سمنان  گفت : از ابتدای طرح ویژه نوروز از 25 اسفند 94 تاکنون، 21 نفر از هموطنان در سوانح جاده ای استان سمنان جان خود را از دست دادند.

سردار روح الامین قاسمی با اشاره به کاهش 24 درصدی سوانح منجر فوت در مسیر اصلی تهران- مشهد در استان سمنان در تعطیلات نوروزی 95 افزود: از ابتدای طرح ویژه نوروزی تاکنون 16 سانحه فوتی در جاده ها رخ داد.

وی  تصریح کرد: در سفرهای نوروزی همطونان از 25 اسفند 94 تاکنون 185 سانحه خسارتی در محورهای استان سمنان رخ داد که کاهش هشت درصدی نسبت به تعطیلات نوروزی سال گذشته در همین مدت را نشان می دهد.

وی از کاهش 100 درصدی سوانح منجر به فوت در معابر درون شهری استان سمنان در نوروز 95 خبر داد و گفت: با تدابیر پلیس و نظارت بر رفتار ترافیکی شهروندان در نوروز امسال به ویژه موتورسواران، در نوروز 95 سوانح رانندگی در شهرهای استان سمنان تلفات جانی نداشت.

فرمانده انتظامی استان سمنان با تاکید بر افزایش 21 درصدی تردد در محورهای اصلی این استان در تعطیلات نوروزی 95 افزود: 348 نفر از هموطنان در 226 سانحه ترافیکی در این مدت مجروح شدند که نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد دارد.

وی با اشاره به توقیف 435 دستگاه وسیله نقلیه در مدت اجرای طرح نوروزی به علت تخلفات مختلف، افزود: 257 دستگاه خودرو و 178 دستگاه موتورسیکلت از 25 اسفند 94 تاکنون در معابر برون شهری و درون شهری استان سمنان توقیف شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به ادامه طرح نوروزی پلیس راه تا پایان روز پانردهم فروردین 95، گفت: با توجه به موج بازگشت از سفر هموطنان در روزهای چهاردهم و پانزدهم فروردین، ایستگاه های انتظامی و ترافیکی پلیس، تا پایان مسافرتها، دایر است و خدمات ترافیکی و امنیتی را به شهروندان ارایه می کند.

رعایت دقیق قوانین، خودداری از انجام سرعت و سبقت غیرمجاز، رعایت فاصله طولی، داشتن استراحت لازم در هر یک ساعت رانندگی، توقف در استراحتگاه ها و مجتمع های بین راهی برای پرهیز از خستگی و خواب آلودگی رانندگان، توجه به توصیه های پلیس و ... مهمترین توصیه های پلیس به هموطنان برای داشتن سفری ایمن است.

بیش از 600 کیلومتر از مسیر اصلی تهران- مشهد در استان سمنان قرار دارد که میزبان عبور 20 میلیونی هموطنان از این مسیر است.
واژگونی به علت خستگی و خواب آلودگی بیش از 70 درصد سوانح رانندگی در این محور را تشکیل می دهد.
 انتهای پیام/

برچسب ها: کاهش ، تلفات ، رانندگی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.