کرمانشاه؛

استقبال از بازارچه های صنایع دستی و چادره های عشایر در ایام نوروز

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه گفت: حضور گردشگران در بازارچه‌های صنایع‌دستی و سیاه‌چادرهای عشایری دایر شده در سطح استان چشمگیر بود.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پروانه حیدری گفت : امسال در ایام نوروز تلاش شد که در نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی از عرضه محصولات خارجی (تولیدات بی کیفیت چینی)، جلوگیری کنیم.

وی گفت: در اغلب نمایشگاه‌های دایر شده در سطح استان هنرمندان و صنعتگران باسابقه و جوان استان حضور یافته و به عرضه تولیدات سنتی خود می پردازند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه طی این ایام نوروز 95 گردشگران و میهمانان نوروزی استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه ها، بازارچه ها و سیاه چادرهای عشایری دایر شده در سطح استان به عمل آورد ند.

حیدری افزود : امسال همچنین در کنار این نمایشگاه ها گروه های موسیقی و رقص محلی را نیز مستقر کردیم که بتوانند برای گردشگران اجرای برنامه زنده داشته باشند.

وی گفت : بیش از 100 سیاه چادر عشایری نیز در سطح استان دایر شد که گردشگران با حضور در آنها بتوانند هم با آداب و رسوم زندگی عشایری آشنا شوند و هم از غذاها، آش‌ها و شیرینی‌های محلی استفاده کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.