رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس، از حضور کارکنان اورژانس فارس، در بیش از 19هزار ماموریت، در روزهای تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محمدرضا عالی منش گفت: این آمار، بر اساس فعالیت امدادگران اورژانس فارس، از بیست و هفتم اسفند 94، تا پایان روز سیزدهم فروردین امسال، به ثبت رسیده است.
او ادامه داد: آمار ماموریت های امدادی اورژانس فارس، نسبت به پارسال، 20درصد افزایش را نشان می دهد.
دکتر عالی منش که مسئولیت دبیری ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را هم بر عهده داشت، افزود: بیش از دو هزار و 300مورد از این ماموریت ها، مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.
رییس مرکز اورژانس فارس، آمار مصدومانی را که در این سوانح، به کمک کارکنان اورژانس، خدمات درمانی دریافت کرده اند، دو هزار و 800مصدوم اعلام کرد.
او اضافه کرد: در این حوادث، 63هموطن هم جان خود را از دست دادند که بر اساس آمارهای اورژانس، پرحادثه ترین محور ارتباطی استان، محور شیراز - اصفهان بوده است و محورهای شیراز- کازرون و شیراز- بندرعباس، در رتبه های بعد قرار گرفته اند.
دکتر عالی منش با بیان اینکه با وجود هشدارهای رسانه ای، در نوروز امسال هم شاهد مواردی از بروز مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن بودیم، گفت: 148نفر در فارس، در طول این تعطیلات، دچار مسمومیت شده بودند که تنها 50مصدوم از این آمار، مربوط به روز سیزدهم فروردین بوده است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس افزود: دو هموطن از مجموع 148مصدوم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، جان خود را از دست دادند و امسال، آمار ماموریت های این سانحه امدادی در روزهای تعطیلات نوروز، سه درصد نسبت پارسال افزایش داشته است.
او با اشاره به آماده باش ایستگاه های سلامت اورژانس در طول تعطیلات نوروز برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی، از بیش از چهار هزار و 200مورد مراجعه، به 10ایستگاه استان، در این تعطیلات خبر داد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.