فرمانده انتظامی ماکو از کشف 4 هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مواد سوختی قاچاق در آدرس معلوم در ماکو، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس محل مورد نظر شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی مورد بازرسی قرار گرفت

. فرمانده انتظامی ماکو تصریح کرد: در بازرسی از محل، چهار لیتر مواد سوختی از نوع سفید کشف شد، در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شد.

وی با اشاره به اینکه قاچاق سوخت صدمات جدی بر چرخه اقتصادی جامعه وارد می‌کند، به کسانی که قصد قاچاق سوخت را دارند هشدار داد که ماموران انتظامی ماکو به صورت شبانه روز اقدام به بازرسی از جایگاه‌های عرضه سوخت کالا می‌کنند.

احمدی به رانندگانی که قصد دارند از طریق کارت سوخت خویش اقدام به قاچاق بنزین کنند نیز هشدار داد که علاوه بر اینکه کارت سوخت این افراد باطل می‌شود با آنان برخورد جدی و قاطع خواهد شد.

وی از مردم ماکو درخواست کرد که در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان سوخت در این شهرستان مراتب را سریعا در اختیار ماموران انتظامی این شهرستان قرار دهند.

فرمانده انتظامی ماکو به علل قاچاق سوخت اشاره کرد و ادامه داد: وجود مرزهای طولانی و گسترده با کشورهای همسایه در آذربایجان غربی، کمبود فرصت‌های شغلی در این استان، پایین بودن ریسک قاچاق سوخت، بیکاری در روستاهای مرزی استان و سودآوری قابل توجه قاچاق سوخت از جمله عوامل مهم در قاچاق سوخت است.

قاچاق به عنوان یک آفت خطرناک در سد راه پویایی اقتصاد و سلامت تجارت در تمام کشورهای جهان مطرح است و هر کشور به فراخور وضعیت اقتصادی با آن مقابله و مبارزه می‌کند.

قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تحت عناوینی مانند تینر، چسب رنگ‌سازی، روغن، روغن تصفیه شده، حلال و... صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ماکو ، سوخت ، کشف ، انتظامی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.