به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛دکتر هوشنگ عطاپور در جلسه هماهنگی نظارت بر عملکرد دستگاههای خدمات رسان در ایام نوروز که در محل استانداری برگزار شد، گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی وزارت کشور، روند بازرسی از فعالیتهای دستگاههای خدمات رسان استان در ایام نوروز از 25 اسفند آغاز و تا 20 فروردین ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه هدف از بازرسی های نوروزی، ارتقای خدمات رسانی به مردم و مسافران و افزایش رضایتمندی آنان است، ادامه داد: در همین راستا و برای انجام فرایند بازرسی از ادارات و دستگاههای خدمات رسان در ایام نوروز، تیم های بازرسی در استانداری، فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی استان تشکیل شده است.
عطاپور اضافه کرد: انتظار ما از دستگاههای خدمات رسان استان این است که در ایام نوروز، خدمات خود را بدون انقطاع و بدون افت کیفیت به مردم، مسافران و گردشگران ارائه نمایند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همچنین از انتخاب 6 شهر نمونه به لحاظ کیفیت ارائه خدمت به مسافران و گردشگران در ایام نوروز خبر داد و افزود: در ارزیابی هایی که انجام خواهد گرفت 6 شهر نمونه که عملکرد و خدمات بهتری به مسافران نوروزی ارائه داده اند معرفی خواهند شد.
عطاپور افزود: ارائه خدمات با کیفیت و با قیمت مناسب به مسافران، اطلاع رسانی مناسب در خصوص جاذبه های گردشگری و اقامتی به مسافران، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مثل جشن های نوروز در شهرها، کاهش تصادفات درون شهری و نظارت و رسیدگی به شکایات مردمی از جمله شاخص هایی است که در انتخاب شهر نمونه لحاظ خواهد شد.
وی تصریح کرد: این طرح با هدف خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی، ارائه خدمات رفاهی، آموزشی و امدادی به مسافران نوروزی، ارزیابی نحوه خدمات دستگاهها به مسافران در پیک مسافرتهای نوروزی و ارزیابی عملکرد این دستگاهها بر اساس شاخص های اعلام شده، اجرا می شود.
دبیر ستاد استانی صیانت از حریم امنیت عمومی همچنین گفت: پایانه های مسافربری، فرودگاهها، مراکز فروش بلیط، مراکز اقامتی و رستوران ها، اورژانس و آتش نشانی، بانک های کشیک، پایگاههای امداد جاده ای، بیمارستان ها، داروخانه ها، جایگاههای عرضه سوخت، سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی از جمله اماکنی هستند که در طول ایام نوروز، به صورت مرتب و مستمر مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.
عطاپور در رابطه با اقداماتی که در رابطه با راهنمایی مسافران نوروزی در استان انجام خواهد گرفت نیز اظهار داشت: بروشور و جزوه هایی حاوی اطلاعات گردشگری و اقامتی استان و همچنین اطلاعات کلی دستگاههای خدمات رسان، توسط میراث فرهنگی استان تهیه شده که در ایام نوروز در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.
نظارت بر نظافت و بهداشت نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی، معرفی مدیران کشیک در ادارات، حضور به موقع افراد در پست ها و محل های ماموریت خود، نظارت بر قیمت اجناس و کالاها، نظارت بر شیوه ارائه لباس به شکل مانکن در مغازه ها، تبلیغ عفاف و حجاب و استفاده از کالاهای داخلی از دیگر موارد مورد تاکید مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این جلسه بود.
عطاپور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ضوابطی که بازرسین ستادهای صیانت باید رعایت کنند، اظهار کرد: برخورد کریمانه و محبت آمیز با افراد و کارکنان ادارات و دستگاههای خدمات رسان، همراه داشتن حکم ابلاغ ستاد صیانت و کارت شناسایی و نظرسنجی از گردشگران از جمله نکات مهمی است که بازرسین ستادهای صیانت باید در انجام فرایند بازرسی آنها را لحاظ نمایند.
بازرسین
ستاد سفرهای نوروزی شهرستان ها و کارشناسان دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی فرمانداری
ها که از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه شرکت کرده بودند نیز نقطه نظرات و برنامه
های خود را برای ارتقای هرچه بهتر عملکرد دستگاهها در ارائه خدمت به مسافران و گردشگران
نوروزی مطرح کردند