246 طرح اشتغالزایی از محل اعتبارات بانک کشاورزی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال 94 تاکنون 246 طرح اشتغالزایی از محل اعتبارات بانک کشاورزی با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال برای مددجویان و افراد نیازمند اجرا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فرید محبی در دیدار با مدیرعامل بانک کشاورزی استان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری بانک کشاورزی اظهار کرد: با توجه به شعار امسال که تأکید بر تقویت اقتصادی خانواده‌ها است، ما موظفیم که به داشته‌های خود متکی باشیم و شور و نشاط اقتصادی را در مردم خودمان جستجو کنیم.
 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از رابطه خوب و تنگاتنگ و تعامل بین کمیته امداد و بانک کشاورزی تقدیر و تشکر کرد و گفت: به طور کلی رسالت بانک کشاورزی در حوزه جغرافیایی روستایی است که این کار بسیار خداپسندانه است و توجه این بانک جدا از فعالیت‌های اقتصادی در خصوص توجه به خانواده‌های نیازمند قابل تقدیر و حائز اهمیت است.
 
وی از اعطای جهیزیه از طرف بانک کشاورزی به مددجویان کمیته امداد استان خبر داد و افزود: در سال گذشته از طرف بانک کشاورزی استان مبلغ 600 میلیون ریال تحت عنوان جهیزیه به 60 نوعروس زیر پوشش این نهاد اهدا شد که این کار خداپسندانه حرکت نو و بسیار خوبی است که باید رسانه‌ای شود تا الگویی برای سایر بانک‌ها باشد.
 
محبی در ادامه به تفاهمنامه کمیته امداد مرکز با بانک‌های عامل اشاره و اظهار کرد: در این تفاهمنامه زمینه و بستر خوبی فراهم شده  تا بازپرداخت وام‌ها به سهولت انجام پذیرد و در این راستا یکی از تعهدات مهم کمیته امداد تاکید به ناظرین حوزه خودکفایی است که با جدیت نسبت به بازپرداخت اقساط معوق اقدام و پیگیری لازم را به عمل آورند.
 
وی همچنین از توجه به فرایند استعداد سنجی، نظارت‌های مستمر بر طرح‌های اشتغال و سایر شرایط پرداخت خبر داد و یادآور شد: این روند در اجرا از تعطیلی طرح‌ها جلوگیری و باعث ایجاد اشتغال پایدار جهت رسیدن به توانمندی خانواده‌ها می‌شود.
 
محبی افزود: در این راستا از ابتدای سال گذشته تاکنون 246 طرح اشتغال دامداری، کشاورزی، صنفی و خدماتی از محل اعتبارات بانک کشاورزی با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال برای مددجویان و افراد نیازمند اجرا شده است.
 
این مسئول در پایان با بیان اینکه اجرای طرح‌های خرد و کوچک بسیار موثرتر از طرح‌های کلان است، گفت: آمادگی کامل داریم تا تعاملات بیشتری با بانک کشاورزی داشته باشیم و با توجه به گردش مالی خوب با این بانک نسبت به تعهدات فی مابین پایبند هستیم و بر اجرای طرح‌های کوچک تأکید داریم.
 
مدیر امور شعب بانک کشاورزی نیز در این دیدار ضمن تبریک سال جدید گفت: در سنوات گذشته سابقه همکاری خیلی خوب و دوستانه‌ای با کمیته امداد داشتیم و سعی ما بر این است این روند همچنان ادامه داشته باشد.
 
محمدی گفت: با توجه به بحث مهم بازرسی بانک‌ها، در حوزه کمیته امداد کمترین دغدغه را داشته‌ایم زیرا کمیته امداد در خصوص تعهدات خود بسیار ظریف و ضابطه‌مند است.
 
محمدی همچنین افزود: با توجه به حس مسئولیتی که در امداد و سیستم اداری بانک وجود دارد اعتبارات خوبی در سرفصل طرح‌های کمیته امداد جذب و تفاهمات متعددی عملی و اجرایی شد.
 
 وی رسیدن به اهداف مشترک و حمایت از جامعه هدف مورد نظر را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت : استان از لحاظ زیرساخت‌ها ضعیف است که امیدواریم بتوانیم در سال جدید و با توجه به رسالتی که داریم در کنار کمیته امداد قدم‌های موثری در راه محرومیت‌زدایی برداریم.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.