فاز دوم واگذاری رایگان غرفه های بازار فیروزه ای به هنرمندان

غرفه های بازار فیروزه ای به منظور رونق اقتصاد هنر، در فاز دوم بصورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، دبیر ستاد برگزاری بازار فیروزه ای از مرحله دوم واگذاری رایگان غرفه های این بازار خبر داد و گفت: این اقدام به منظور ایجاد فرصت برای هنرمندانی که به دلیل تعطیلات نوروز امکان حضور در بازار فیروزه ای نداشته اند، انجام می شود.

محمود واعظی از هنرمندان رشته های هنرهای تجسمی شامل نقاشی، نگارگری و خوشنویسی، هنرمندان صنایع دستی شامل بافته های داری و غیر داری، رو دوزیهای سنتی، هنرسفال، سرامیک و کاشی سنتی، شیشه و آبگینه، هنرمندان صنایع دستی سنگی، فلزی، چرمی، چوبی و حصیری، هنرمندان نساجی و پوشاک سنتی و سایر رشته های هنری علاقمند به حضور در بازار فیروزه ای خواست حداکثر تا 18 فروردین ماه فرم درخواست غرفه را تکمیل کنند.

وی افزود: هنرمندانی که تمایل به عرضه و فروش مستقیم آثار خود و دریافت غرفه بصورت رایگان دارند، با مراجعه به پذیرش بازار فیروزه ای واقع در میدان شهدا جنب شهرداری مشهد، نسبت به انعقاد قرارداد واگذاری غرفه اقدام نمایند و غرفه ها 19 فروردین ماه، تحویل داده خواهد شد.

دبیر ستاد برگزاری بازار فیروزه ای با اشاره به شعار امسال، ارتقاء اقتصاد هنر را از اهداف این بازار عنوان کرد و افزود: حمایت از هنر بومی در دو بخش صنایع دستی و هنرهای تجسمی در فضایی مناسب هدف دیگر راه اندازی بازار فیروزه ای بوده است.

بازار فیروزه ای، نخستین بازار هنری و سوغات فرهنگی مشهد در میدان شهداست. این بازار در دو فاز هنری و سوغات فرهنگی دارای 70 غرفه است که در 14 زمینه هنری از دوم تا 30 فروردین ماه دائر است. تاکنون آثار بیش از 200 هنرمند در این بازار عرضه شده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار