به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا قاضی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی اظهار داشت:رانندگان تاکسی از سال 86 موظف بودند از طریق شرکت های تعاونی شهرهای خود نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند اما درحال حاضر سه ماه است شرکت تعاونی از پرداخت حق بیمه تاکسی رانان خودداری کرده است.
وی افزود: این اتفاق در حالی بود که شرکت تعاونی دارای کد کارگزاری از سازمان تامین اجتماعی وزارت تعاون بوده است.
قاضی بیان کرد : آذر ماه سال 94 متوجه شدیم حق بیمه آبان ماه رانندگان تاکسی واریز نشده است، بنابراین طی نامه نگاری با سازمان تامین اجتماعی خواستیم تا توضیحات مربوط به این موضوع داده شود اما به دلیل کد کارگزاری شرکت تعاونی ، سازمان تامین اجتماعی موظف به پاسخگویی در این زمینه بود.
وی همچنین گفت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی و سازمان تاکسیرانی از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری حقوق رانندگان تاکسی هستند.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: به دلیل اتفاقات اینچنینی سازمان نظارت بر تاکسیرانی با رایزنی لازم زمینه ارتباط مستقیم رانندگان تاکسی با شعبات سازمان تامین اجتماعی را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد : همچنین سازمان تامین اجتماعی به دنبال ایجاد تسهیلات لازم برای تسریع و برقراری مجدد بیمه تاکسیرانان تحت شرایط قبلی و بدون واسطه است.
قاضی با اشاره به مزایای حذف واسطه پرداخت بیمه گفت:رانندگان تاکسی به محض واریز حق بیمه در شعب تامین اجتماعی می توانند نسبت به تمدید دفترچه اقدام کنند، همچنین با حذف واسطه مبلغ کمتری به عنوان حق بیمه به تامین اجتماعی بپردازند.
وی با اشاره به رفع ابهامات درباره وظیفه سازمان تاکسیرانی درباره حق بیمه تاکسیرانان افزود : وظیفه سازمان نظارت بر تاکسیرانی بررسی ونظارت بر عملکرد رانندگان تاکسی است، با این حال پرداخت حق بیمه تاکسیرانان جز وظایف سازمان تلقی نمی شود.
قاضی ادامه داد :طبق قانون نیمی از حق بیمه رانندگان تاکسی توسط دولت و نیمی دیگر توسط خود رانندگان تاکسی از طریق پرداخت به تعاونی های سازمان تامین اجتماعی تامین می شود.
وی بیان کرد : با این حال سازمان نظارت بر تاکسیرانی با همکاری سازمان تامین اجتماعی پیگیری لازم برای احقاق حقوق رانندگان را تاکسی انجام خواهد داد.
انتهای پیام/