وظیفه دانشگاه تبیین مفهوم یگانه از اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: هدف شعار امسال نیازمند تبیین مفهوم است که وظیفه دانشگاه تبیین مفهوم این شعار است.

دکتر سیدعزیز آرمن با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" افزود: این شعار از گذشته مطرح بوده اما به نظر می‌رسد امروز حتی مفهوم این شعار یگانه نیست و هنوز نیازمند تبیین مفهوم است.

وی گفت: دانشگاه‌ها مراکزی هستند که می‌توانند در تبیین مفهوم این شعار اقداماتی انجام دهند چرا‌که تا زمانی که مفاهیم ‌متنوع و متعدد در ذهن افرادی که باید اقدام و عمل کنند، وجود داشته باشد به نتیجه‌ای در این زمینه نخواهیم رسید.

عضو هیئت‌علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به شعری از مولانا با مضمون "هر کسی از ظن خود شد یار من"، افزود: اگر هدف اصلی این شعار مشخص نباشد ممکن است اقدامات متناقضی نیز انجام شود.

آرمن گفت: اگر دولت با سرلوحه ‌قرار‌دادن چنین شعارهای مطلوبی، زمینه را برای سرمایه‌گذاری فراهم ‌کند اما در جای دیگر شعاری مخالف این رویکرد مطرح شود و سرمایه‌گذار روی آن شعارها نیز حساب باز کند، در تصمیم‌گیری دچار تناقض خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.