بهره برداری از ده‌ها طرح فنی و عمرانی صدا و سیمای خراسان رضوی

معاون سیمای رسانه ملی از حركت رو به جلو صدا و سیما به عنوان فراگیر ترین رسانه مردمی در شرایط بحرانی خبر داد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دكتر پور محمدی در آئین بهره برداری از طرح های فنی و عمرانی صدا و سیمای مركز خراسان رضوی كه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، شهردار و جمعی از مسئولان لشگری در استان برگزار شد؛ با اشاره به جایگاه مهم این مركز در سطح كشور در بین مراكز استان ها افزود: وجود بارگاه ملكوتی ثامن الحجج (ع) در مشهد و حجم ورود و خروج زائران داخلی و خارجی به استان شهر مشهد؛ رسانه ای بهره مند از تجهیزات نوین فنی را می طلبد كه امیدواریم با مساعدت و همیاری آستان قدس رضوی، استانداری و دیگر ارگان های مرتبط، پوشش رسانه ای رخدادهای این استان به ویژه شهر مقدس مشهد تقویت شود.

وی گذر از آنالوگ به دیجیتال را هزینه بر و مستلزم كار فشرده همكاران فنی مركز ارزیابی و تصریح كرد: امید است آغاز بهره مندی از امكان فیبر نوری از حرم رضوی كه امروز رقم می خورد نقطه آغازین دیگر طرح های فنی كاربردی و استفاده گسترده تر شبكه های سراسری از تولیدات و ارتباطات رسانه ای با مركز خراسان رضوی باشد.

مدیر كل صدا و سیمای خراسان رضوی هم با تشریح جایگاه رسانه در پهنه بین الملل و كاركرد رسانه در جامعه اسلامی گفت:در دنیای جدید ارتباطات و رسانه، استفاده از رسانه نیازی فرهنگی و جزء لاینفك زندگی مردم شده است لذا مأموریت برجسته و استراتژی حركتی آن بر مبنای برخورداری از نگاهی راهبردی، آینده نگرانه، هوشمندانه و معطوف به محیط خارجی است.

وی ابراز امیدواری كرد با استعانت از درگاه پروردگار و حضرت رضا (ع) و حمایت مسئولان استان، نقش پر رنگ صدا و سیمای مركز خراسان رضوی، در ارتباطات رسانه ای با شبكه های سراسری بیش از پیش توسعه یابد و عموم مردم از بركات معنوی و فرهنگی آن بهره مند شوند.

استاندار خراسان رضوی هم از رسانه به عنوان تریبون عمومی نظام جمهوری اسلامی ایران یاد كرد و گفت: با توجه به تغییرات جدی كه در كمیت و كیفیت محتوای رسانه ها در فرا مرزها ایجاد شده است؛ تجهیز رسانه بومی و محلی در تثبیت و انسجام فرهنگ ارزشی و ولایی، ضرورتی اجتناب نا پذیر است.
علیرضا رشیدیان تأكید كرد: رسانه های ماهواره ای و شبكه های مجازی با تمام توانایی كه به كار گرفته اند نتوانسته اند از پایگاه اجتماعی نظام ما كه نظامی مبتنی بر تفكر ارزشی و الهی است؛ كم كنند لیكن نباید در تقویت و حمایت رسانه های داخلی و بومی خود غفلت كنیم.

در این مراسم با ارتباط زنده تلویزیونی از سه نقطه بهره برداری از پروژه های سیگنال رسانی فیبر نوری ما بین حرم مطهر و صدا و سیمای استان، بهره برداری از فرستنده های پر قدرت دیجیتال ایستگاه شهید مدرس به نمایندگی از 21 فرستنده دیجیتال در سطح استان و استفاده از سیستم پرتابل ارسال تصاویر زنده ( ایزی كست )  آغاز شد. در مراسم امروز تعداد زیادی پروژه های فنی و عمرانی صدا و سیمای استان خراسان رضوی با ارزش ریالی 160 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسیدند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار