رشد 20 درصدی بازدید از آثار فرهنگی تاریخی شهرستان تایباد خراسان رضوي

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد از افزایش 20 درصدی بازدید کنندگان آثار فرهنگی، تاریخی و اماکن باستانی این شهرستان مرزی در تعطيلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد 20 درصدی بازدید از آثار فرهنگی تاریخی شهرستان تایباد خراسان رضوي

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، مجيد حسيني گفت: بر اساس آمار افزون بر 10هزار نفر از اماکن فرهنگی و تاریخی از جمله مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، آرامگاه شاهزاده قاسم در شهر مشهد ریزه و موزه مردم شناسی این شهرستان دیدن کردند.

وی افزود: تعداد مسافران مهمانپذیرها و مراکز اسکان موقت تایباد نیز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد گفت: در ایام نوروز 15واحد اقامتی شامل خانه معلم، مهمانپذیر و واحدهای اسکان موقت برای مسافران و گردشگران نوروزی این شهرستان در نظر گرفته شد که 296 نفر در آنها اسکان یافتند.

حسینی برگزاری 18برنامه فرهنگی و مناسبتی را از مهمترین برنامه های این ایام عنوان کرد و گفت: در تعطیلات نوروزی افزون بر 11هزار نسخه اقلام فرهنگی بین مسافران و گردشگران نوروزی این شهرستان توزیع شد.

در این شهرستان 88 اثر تاریخی شناسایی شده که 44 بنای تاریخی آن در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

انتهای پیام//

برچسب ها: بازدید ، آثار ، فرهنگی ، تاریخی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.