شهرداری سبزوار ۱۳ طرح عمرانی در دست اجرا دارد

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سبزوار گفت: ۱۳ طرح بزرگ عمرانی با اعتبار بیش از پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال توسط شهرداری در دست اجرا است.

فواد سحابی گفت: اصلی ترین طرح های مزبور بزرگراه پیامبر اعظم(ص) است که به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر و با اعتبار حدود پنج هزار میلیارد ریال، در حدفاصل میدان آیت الله علوی به سمت میدان سربداران سبزوار مراحل تکمیلی خود را می‌گذراند.

وی ساخت میدان آیت‌الله علوی با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال، ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۶ سبزوار با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، بوستان فدک با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال، بوستان چهل‌چنار با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال، محوطه سازی بوستان بهمن با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، ساماندهی کال عیدگاه با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، اصلاح هندسی تقاطع بلوار دکتر شریعتی و خیابان آرمان شمالی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، پیاده‌رو سازی خیابان دانشگاه با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال، پیاده‌راه سازی خیابان بیهق با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح های در دست اجرای شهری برشمرد.

سحابی افزود: جدول‌گذاری خیابان آیت الله قریشی در حدفاصل خیابان راهنمایی ۱۰ تا خیابان پیروزی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، پیاده‌روسازی خیابان عارف با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و لکه‌گیری آسفالت و بلوک‌ فرش‌های سطح شهر با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های عمرانی در حال اجرای شهرداری سبزوار است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح ها با هدف توزیع عادلانه خدمات و افزایش رضایتمندی شهروندان با حمایت شورای اسلامی شهر به اجرا درآمده است.

شهر سبزوار با گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتاری و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، سومین شهر بزرگ خراسان رضوی محسوب می‌شود.

این شهر پس از مشهد، بیشترین معضل حاشیه‌نشینی استان را دارد و ۸۰۰ هکتار از وسعت آن سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه شهر است که دور تا دور شهر را فراگرفته و ۳۰ هزار نفر ساکنان این مناطق از عمده امکانات شهری محروم هستند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب ها: طرح عمرانی ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار