کار و فعالیت رمز پیشرفت توسعه جامعه است

اصولا کسی که کار نمی کند و به تنبلی و بیکاری گرایش و تمایل دارد، از لحاظ شخصیتی بیمار و از لحاظ اجتماعی همواره وابسته خواهد بود.

امان اله قرایی مقدم جامعه شناس در گفت وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در واقع اساس پیشرفت و توسعه منوط و وابسته به کار و تلاش است، کار که باعث شده انسانیت به رشد و کمال برسد.

وی با بیان اینکه در رابطه با عوامل موثر در تشویق به کار و تلاش در جامعه و دوری از تنبلی و تن پروری عنوان کرد: بحث فرهنگ سازی و آموزش صحیح یک اصل است متأسفانه در میان طیفی از افراد جامعه و حتی گروهی از دانشجویان نیز مشاهده می شود که به کار یدی علاقمندی نشان نمی دهند و شأن و منزلت خود را در پشت میز نشینی و فعالیت دراین راستا جستجو می کنند.

مقدم گفت: ژاپن و کره جنوبی باوجود عدم برخورداری از منابع طبیعی، با کار یدی و تلاش مضاعف امروزه به یکی از پیشرفته ترین و توسعه یافته ترین کشورهای دنیا مبدل شده اند.

وی درپایان گفت: در دین مبین اسلام به همت، کار و تلاش تأکید شده است که امید به آینده،  شوق به پیشرفت، پویایی و رقابت وتلاش در جهت دستیابی به آنچه که نداریم،  از ویژگی ها و شاخصه های یک جامعه کار کردگرا محسوب می شود و به عبارت دیگر، رمز پیشرفت و توسعه جامعه را باید در این نگین درخشان، یعنی کار جستجو کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار