رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد از افزایش 12درصدی سوانح رانندگی در سطح جاده های ارتباطی این استان در نوروز 95 نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جلال پوران فرد افزود: در نوروز امسال 340 حادثه رانندگی در سطح جاده های ارتباطی این استان رخ داد.
وی تصریح كرد: بر اثر این تعداد سوانح رانندگی در نوروز امسال (26 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین 95) 561 نفر مصدوم و هشت نفر نیز كشته شد.
وی با بیان اینكه شمار مصدومان ناشی از حوادث رانندگی در نوروز 95نسبت به نوروز پارسال 17درصد رشد داشت، یادآور شد: شمار مصدومان در نوروز گذشته 461 نفر بود.
وی با بیان اینكه مركز فوریت های پزشكی استان در نوروز امسال سه هزار و 799 ماموریت در بخش های مختلف امداد جاده ای، چادرهای سلامت و تكنیسین های پزشكی و درمانی انجام داد، افزود: این میزان نسبت به نوروز 94 حدود 20 درصد كاهش داشته است.
وی تعداد ماموریت های انجام شده در نوروز 94 از سوی مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كهگیلویه وبویراحمد را چهار هزار و 740 مورد ذكر كرد.
پوران فرد اظهار كرد: بیش از دوهزار مورد از مجموع ماموریت های انجام شده در نوروز 95مربوط به چادرهای سلامت بود.
وی تصریح كرد: بیشترین تعداد مراجعه به چادرهای سلامت در ایام نوروز امسال بیماران گوراشی و مسمومیت های غذایی بود.
رئیس مركز مدیریت راه های كهگیلویه و بویراحمد نیز از افزایش 30 درصدی میزان تردد وسایل نقلیه در نوروز امسال از (25 اسفند 94 تا 14 فروردین ماه 95) نسبت به نوروز پارسال در سطح جاده های ارتباطی برون شهری این استان خبر داد.
سپهدار آسابه افزود: در این مدت دو میلیون و 21 هزار وسیله نقلیه در جاده های ارتباطی برون شهری كهگیلویه و بویراحمد تردد داشته اند.
آسابه ابراز داشت: 87 درصد از این تعداد خودروی سواری و 13 درصد نیز ماشین های سنگین همچون تریلر و كامیون بود.
وی با بیان اینكه به طور متوسط در طول ایام نوروز امسال درهر ساعت 229 وسیله نقلیه درسطح جاده های ارتباطی این استان تردد داشتند، افزود: بیشترین میزان تردد در این مدت مربوط به روز 13 فروردین ماه با ثبت بیش از 113 هزار خودرو بوده است.
وی تصریح كرد: جاده ارتباطی برون شهری گچساران به بابامیدان با تردد 225 هزار و 540 هزار وسیله نقلیه پرتردد ترین محور در طول ایام نوروز امسال بود.
آسابه تصریح كرد: محور یاسوج بابامیدان و سمیرم - یاسوج نیز پس از بابامیدان - گچساران دارای بیشترین میزان تردد خودرویی در طول ایام نوروز 95 در این استان بودند.
وی همچنین از كاهش هفت درصدی میزان تلفات اسانی در نوروز 95 نسبت به نوروز پارسال خبر داد و گفت: در ایام نوروز امسال 13نفر و در نوروز گذشته نیز 14 نفر در سطح جاده های برون شهری استان كشته شدند.
وی یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروز 95 بیش از 270 نیروی امدادی در قالب 22 راهدارخانه و 170 دستگاه ماشین آلات سبك، نیمه سنگین و سنگین در جاده های ارتباطی برون شهری كهگیلویه و بویراحمد به گردشگران نوروزی این استان خدمات رسانی كردند.
شش هزارو 548كیلومتر راه در كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد كه از این میزان چهار هزار و 715 كیلومتر روستایی، یك هزار و 238 كیلومتر فرعی، 505 كیلومتر اصلی و 90 كیلومتر نیز بزرگراه است.
به گفته محمود باقری مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه وبویراحمد یك میلیون و 116 هزار و 369نفر مسافر نوروزی از(25 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین ماه امسال) از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این استان دیدن كردند.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: سوانح ، رانندگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.