مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از استقرار ١۰۰ روحانی در روستاها و شهرهای استان در سال جدید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: طرح گسترش روحانی در کشور به‌ویژه در شهرک‌ها و روستاها، از جمله طرح‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شود و امسال در قالب این طرح ۱۰۰ روحانی در روستاها و مناطق مختلف استان مستقر می‌شوند.

حجت‌الاسلام علی خادمی گفت: سال گذشته نیز حدود ۲۵۰ روحانی مبلغ در قالب طرح‌های مختلف در روستاها و مراکز جمعیتی مستقر شدند.

وی اظهارداشت: هدف از اجرای این طرح انتقال دانش، تجربه، عقیده، فکر و نگرش اسلامی، ایجاد نوسازی و دگرگونی در باورهای فرهنگی، سنن اجتماعی و زمینه فرهنگ پذیری و به صورت کلی فرهنگ‌سازی در جامعه است.

وی افزایش استقرار روحانیان توانمند در مناطق پرجمعیت و محروم حاشیه شهرها و مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها یکی از ضرورت‌های اصلی جامعه به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه مساجد محوری ابزار مناسبی برای توسعه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی به منظور جذب بیشتر جوانان و نوجوانان هستند، اظهارداشت: در این راستا امسال با واگذاری مسئولیت برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی به این مساجد، تلاش می‌شود همکاری و مشارکت آن‌ها در اجرای سیاست‌های تبلیغی و مذهبی افزایش یابد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.