رئیس مرکز اسلامی انگلستان گفت : اسلام دومین دین بزرگ در کشور انگلستان می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ؛ جعفر علی نجم در بازدید از مجموعه مزار شیخ الاسلام احمد جامی و دیدار با جمعی از غلمای شیعه و اهل سنت در تربت جام افزود : بیش از 600 مسجد و 60 مدرسه اسلامی در کشور انگلستان تأسیس و فعالیت میکند و دین اسلام در این کشور یک دین بومی است.

در این بازدید امام جمعه مسجد بزرگ بیرمنگام انگلستان گفت : از زمانی که به کشور اسلامی ایران آمده ام و در شهر قم با مراجع دیدار داشته ام بسیار خرسندم .

مفتی محمد فاروق علوی افزود : با حضور در استان خراسان رضوی و تشرف به حرم مطهر رضوی و حضور در مجموعه مزار شیخ احمد جامی بسیار خوشحال شدم و اگر به این جا نمی آمدم حسرت آن در دلم باقی می ماند.

وی با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش و تفرقه افکنی میان مسلمانان تصریح کرد : نظام اسلامی ایران شناخت خوبی از جنایات گروه های تروریستی به جهان ارائه نموده است و هیچ کشوری از شر آنان در امان نیست و کشورهایی که از این گروه های تروریستی حمایت می کنند در مسیر انحلال اسلام گام برمی دارند .

امام جمعه اهل سنت تربت جام هم با ابراز خرسندی از حضور جمعی از علمای شیعه و اهل سنت انگلستان به مجموعه مزار شیخ احمد جامی گفت : از حضور گروه تقریبی انگلستان به مزار شیخ جام و تشکیل این گروه آن کشور بسیار خرسندیم .

مولوی شرف الدین جامی الاحمدی افزود : دشمنان اسلام به دنبال بر هم زدن وحدت مسلمانان هستند و این گونه رفت و آمد ها مشت محکمی بردهان یاوگویان و بخصوص یهود می باشد.

شایان ذکر است شرکت کنندگان در این سفر نماز وحدت را در مجموعه مزار شیخ جام اقامه کردند.

انتهای پیام//

برچسب ها: اسلام ، مسجد ، انگلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.