بررسی مدل‌های اقتصادی نشان می‌دهد شانس جمهوری‌خواهان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر از دموکرات‌ها است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت اینترنتی نشریه هیل در گزارشی به قلم "ویکی نیدهام" نوشت: برای پیش‌بینی پیروز احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا از روش‌های مطالعاتی گوناگونی استفاده می‌شود. در یکی از این روش‌ها، شانس نامزدهای انتخاباتی بر حسب اوضاع اقتصادی سنجیده می‌شود. دست‌کم دو مدل اقتصادی معتبر در آمریکا وجود دارد که در چند دهه همواره به پیش‌بینی پیروز احتمالی انتخابات ریاست جمهوری این کشور پرداخته‌اند و در اغلب موارد نیز پیش‌بینی آنها درست از آب درآمده است. هر دو این مدل‌های اقتصادی پیش‌بینی کرده‌اند یک جمهوری‌خواه در سال 2016 به کاخ سفید راه می‌یابد.

سومین مدل اقتصادی از سوی موسسه اعتبارسنجی "مودیز" ارائه می‌شود و در این مدل پیش‌بینی شده است یک دموکرات رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد شد. 

دو مدل اقتصادی معتبردر آمریکا با نام‌های "رِی فِر" و "الن آبراموویچ"  پیش‌بینی می‌کند جمهوری‌خواهان از سه شاخص اقتصادی در دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، بهره می‌برند و پیروز نهایی انتخابات نوامبر 2016 خواهند بود. حتی اگر "دونالد ترامپ،" نامزد جنجالی و میلیارد جمهوری‌خواهان، در انتخابات درون حزبی بتواند دیگر رقبا را کنار بزند، باز هم پیش‌بینی این دو مدل اقتصادی تغییر نخواهد کرد و در راهیابی جمهوری‌خواهان به کاخ سفید دچار تردید نمی‌شئد.

سه شاخص اقتصادی مهم در مدل‌های اقتصادی "رِی فِر" و "الن آبراموویچ" عبارتند از: نرخ تولیدات ناخالص داخلی در سه ماهه پیش از برگزاری انتخابات، نرخ تورم در تمام طول مدت ریاست جمهوری نفر پیشین و تعداد ماه‌هایی که در آن نرخ رشد اقتصادی بیشتر از 3.2 درصد تجربه شده باشد. بررسی سابقه این 3 شاخص در دوران ریاست جمهوری اوباما، احتمال موفقیت جمهوری‌خواهان را بالا می‌برد.

مدل سوم اقتصادی که از سوی موسسه مودیز ارائه می‌شود به افزایش رتبه اعتبار اقتصادی کشور در زمان ریاست جمهوری نفر پیشین می‌پردازد. در این بررسی به دلیل آنکه اوباما و کابینه دموکرات وی موفق عمل کردند، احتمال آنکه رئیس جمهور بعدی نیز یک دموکرات باشد، افزایش می‌یابد.

در هر سه مدل اقتصادی یاد شده، شاخص‌های مهمی مانند میزان محبوبیت، شخصیت اجتماعی، پیشینه فعالیت‌های سیاسی و حتی وعده‌های انتخاباتی نامزدها درنظر گرفته نمی‌شود و صرفا به بررسی شرایط اقتصادی حاکم در کشور می‌پردازد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Kuwait
ناشناس
۰۲:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
اصولا سیاست امریکا همینه یه دوره جمهوری خواهان یه دوره دمکرات ها ولی به احتمال خیلی زیاد رئیس جمهور بعدی امریکا هیلاری کلینتون از این بابت مطمئنم
آخرین اخبار