با نزدیکترشدن به ایستگاه پایانی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بخت ترامپ برای ورود به رقابت‌های پایانی روز به روز کمتر می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – که دو هفته پیش با انتشار یک عکس جنجالی از همسر تد کروز – رقیب انتخاباتی خود – سر و صدای زیادی در فضای انتخاباتی آمریکا به راه انداخت، ممکن است به دلیل رفتارهای نامتعارف خود نتواند نظر مساعد جمهوری‌خواهان را پیش از گردهمایی ماه ژوئیه این حزب در کلیولند جلب کند.

در حالی که انتظار می‌رفت نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با نزدیک‌تر شدن به ایستگاه پایانی انتخابات، رفتار سنجیده‌تری را برای کاهش اختلافات درون‌حزبی خود به نمایش بگذارد، وی همچنان به تشدید اختلافات و رفتار انتخاباتی  نامتعارف خود ادامه می‌دهد.

جمهوری‌خواهانی که زمانی نگران افزایش حمایت‌های مردمی و درون حزبی از ترامپ بودند اکنون دورنمای ناخوشایندتری را در مقابل خود می‌بینند. اکنون نگرانی آنها از این بابت است که ترامپ به یک "زامبی آسیب دیده و مهارنشدنی" تبدیل شود که هیچ یک از رقبایش نتوانند آن را متوقف کنند.

البته اگر ترامپ با همین رویکرد تهاجمی خود به گردهمایی جمهوری¬خواهان در کلیولند نزدیک شود، شاید کنار گذاشتن او از جمع نامزدهای جمهوری¬خواه حزب آسان‌تر ¬شود؛ مشروط بر اینکه جانشین انتخابی او بتواند هواداران پرشور ترامپ را قانع کند.

نیوت گینگریچ – رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا – که زمانی نطق‌های انتخاباتی پرشور ترامپ را مورد ستایش قرار می‌داد، اکنون معتقد است که پیشتاز رقابت‌های انتخاباتی آمریکا اشتباهات غیرمنطقی متعددی را مرتکب شده است و کمپین انتخاباتی او نتوانسته است نامزد مورد حمایت خود را از قالب یک "جانی مسلح" خارج کند. به اعتقاد وی، سرعت ترامپ در ارتکاب اشتباهات فردی و واکنش‌های منفی وی به وقایع پیرامون خود آنچنان زیاد شده است که دیگر نمی‌تواند جلوی خود را بگیرد و او همچنان از این نکته مهم غافل است که رئیس جمهور ایالات متحده شدن، در درجه اول نیازمند ثبات شخصیت و استفاده از کمک‌ها و نظرات دیگران است.

نظرسنجی‌های اخیر حکایت از تلاش بی‌وقفه ترامپ برای کسب اکثریت آرای حزب جمهوری‌خواه دارد. طبق آخرین نظرسنجی‌ها، در انتخابات حساس ایالت ویسکانسین که قرار است همین هفته برگزار شود، ترامپ تقریبا 10 درصد از تد کروز – سناتور ایالت تگزاس – عقب‌تر است و از آنجاکه در این ایالت، بیشترین میزان مخالفت با ترامپ از جانب زنان و افراد تحصیل کرده است، بعید به نظر می‌رسد که با توجه به انتشار تصویر نامتعارف همسر کروز در شبکه‌های اجتماعی و امتناع ترامپ از عذرخواهی، وی بتواند در زمان باقی‌مانده حمایت این گروه‌ها را نسبت به خود جلب کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار