مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی گفت: زمان و هزینه های دقیق صندلی گذاری طبقه دوم ورزشگاه آزادی هفته آینده اعلام می شود اما به طور حتم پس از این اقدام ظرفیت ورزشگاه کاهش خواهد یافت.

ظرفیت جایگاه تماشاگران کاهش خواهد یافتمصطفی مدبر در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص نصب صندلی در طبقه دوم ورزشگاه آزادی اظهار کرد: FIFA  و AFC  نامه ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرده اند، مبنی بر اینکه برای برگزاری مسابقات بین المللی در وزشگاه آزادی نصب صندلی های طبقه دوم این ورزشگاه الزامی است، در غیر این صورت در دیدارهای بین المللی در محل هایی که به صندلی مجهز نباشد، اجازه نشستن تماشاگران را نخواهد داد. پیرو همین نامه ها با توجه به برنامه ای که از سال گذشته برای مجهز کردن طبقه دوم ورزشگاه به صندلی داشتیم به انجام این کار مصمم شدیم.
 
وی افزود: در آخرین جلسات هیئت دولت در سال 1394 گزارشی در مورد بهبود وضعیت ورشگاه آزادی ارائه شد و دستور ویژه ای از سوی رئیس جمهور برای رفع مشکلات این ورزشگاه به وزارت ورزش و جوانان و وزارت راه و شهر سازی ابلاغ شد.پس از این ابلاغیه سازمان توسعه و تجهیز اماکن ورزشی گزارش و بررسی کارشناسان خود درباره نقاط ضعف ورزشگاه آزادی را جمع بندی کرد.

در جلسه با مجری طرحی که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده به جمع بندی کارشناسی رسیدیم تا در 2 سال مقاوم سازی،بهینه سازی و بازسازی ورزشگاه در همه ابعاد انجام شود. صندلی گذاری طبقه دوم زمین شماره یک نیز در قالب این طرح قرار گرفت.
 
مدبر ادامه داد: در ابتدای سال 1395 وزیر ورزش و جوانان دستور داد با توجه به دیدارهای حساس تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در قالب همان طرح های قبلی اما با سرعت بیشتر نصب صندلی در طبقه دوم ورزشگاه آزادی آغاز شود تا تماشاگران بتوانند از تمام ظرفیت های این ورزشگاه استفاده کنند.
 
مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی درباره مدت زمان صندلی گذاری طبقه دوم ورزشگاه آزادی گفت:این اقدام خیلی دشوار نیست. با توجه به شرایط آب وهوایی پس از 47سالی که ورزشگاه آزادی تاسیس شده سازه ها ی این مجموعه نیاز به بازسازی اساسی دارد.

به همین دلیل ما سطح بتن اولیه سکوهای طبقه دوم را پوشش مناسبی خواهیم داد و سپس صندلی گذاری را شروع می کنیم، پس از آن مقاوم سازی بخش های مختلف  که مدت زمان و دقت  بیشتری را می طلبد و حدودا 2 سال طول خواهد کشید را انجام می دهیم.البته با توجه به بررسی کارشناسان  مدت زمان و هزینه دقیق صندلی گذاری طبقه دوم ورزشگاه هفته آینده اعلام می شود.
 
مدبر درخصوص تغییر ظرفیت جایگاه تماشاگران پس از صندلی گذاری طبقه دوم ورزشگاه بیان کرد: طبیعتا پس از این اقدام ظرفیت جایگاه تماشاگران کمتر می شود و به احتمال فراوان به 85 تا 90 هزار نفر کاهش خواهد یافت.البته به دلیل استقبال پر شمار هواداران در بازی های حساس  احتمال می دهیم هواداران بیشتر از ظرفیت در ورزشگاه آزادی حضور یابند.
 
وی درباره احتمال خلل به  مسابقات در زمان صندلی گذاری ورزشگاه آزادی اظهار کرد:با توجه به این که صندلی گذاری به صورت گرید گرید برگزار می شود، مشکلی در این خصوص به وجود نمی آید.ضمن این که طبقه اول ورزشگاه قابل استفاده است.  
 
مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی درباره تجهیز میکسد زون ورزشگاه آزادی که در دیدارهای بین المللی تا حدودی به وجهه فوتبال ایران خدشه وارد می کند، گفت: در طرح کلی بازسازی ورزشگاه برنامه هایی برای تجهیز میکسد زون نیز مد نظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار