مديركل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان شرقي از ارائه 7 ميليون و 116 هزار و 182 نفر ساعت آموزش مهارتي توسط آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي اين استان در سال 1394 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سياباني در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر 499 آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي درسطح استان فعال است كه از اين تعداد، 273 آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي در بخش خدمات ، 82 آموزشگاه در بخش صنعت ، 52 آموزشگاه در بخش فرهنگ و هنر و 2 آموزشگاه در بخش كشاورزي و يك آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي در بخش فناوري هاي راهبردي،خدمات ارائه مي كنند و فعاليت بعضي از اين آموزشگاه ها در دو يا چند بخش است.

مديركل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان شرقي همچنين از برگزاري شش هزار و 467 دوره آموزشي در سال گذشته توسط آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي در سطح استان خبر داد و اظهار داشت : از مجموع دوره هاي آموزشي برگزار شده پنج هزار و 246 عنوان در بخش خدمات ، 805 عنوان در بخش صنعت ، 140 دوره در بخش فرهنگ و هنر و 274 دوره در بخش كشاورزي و 2 دوره آموزشي در بخش فناوري هاي راهبردي برگزار شده است.

وي همچنين از انجام يكهزار و 9مورد بازرسي و نظارت بر فعاليت آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي در سال 1394 در سطح استان خبر داد.

مديركل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان شرقي، برگزاري 57 عنوان گذرهاي مهارتي در آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي را از ديگر اقدامات اين اداره كل در سال گذرشته برشمرد و اضافه كرد: اين گذرها در راستاي افزايش سطح دانش و نگرش عموم جامعه و ايجاد انگيزه عمومي براي كسب مهارت با عناويني مانند برقراري ارتباطات اجتماعي و تجاري با استفاده از زبان بدن ، سبك زندگي سالم با تغذيه سالم، هوش تجاري، مهارت هاي زندگي آنلاين، شناسائي فرصت ها و تبديل آنها به شغل و توليد موثر-ترويج مهارت آموزي ، معرفي سبك ها و نگاره هاي ايراني در طراحي دكوراسيون داخلي منازل، بكارگيري تكنيك حل خلاق مساله برگزار شد.

سياباني افزود: از مجموع 499 آموزشگاه فعال آذربايجان شرقي براي 348 آموزشگاه گواهي اعتبار سنجي صادر شده است و بقيه آموزشگاه ها نيز با توجه به مهلت 6ماهه (نيمه اول سال95) با تكميل فرآيند و اقدامات لازم رتبه بندي خواهند شد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.