همدان؛

هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد، مشغول بکار شدند

سال گذشته هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد، مشغول بکار شدند.

هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد، مشغول بکار شدند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ علی نامدار، قائم مقام کمیته امداد استان با اعلام مطلب فوق افزود: سال گذشته تعداد یک‌هزار نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد در مؤسسات دولتی و خصوصی از طریق مراکز کاریابی کمیته امداد استان مشغول بکار شدند.
 
وی گفت: کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان و توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد از طریق کاریابی گام‌های مؤثری بر داشته است.

نامدار از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان جویای کار خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته مددجویان تحت حمایت این نهاد در قالب آموزش‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف بهره‎مند شدند.

قائم مقام کمیته امداد استان همدان افزود: توانمندسازی مددجویان کمیته امداد از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای تسهیلات طرح‌های اشتغال از وظایف این نهاد حمایتی بوده که در راستای انجام این وظایف اقدامات مؤثری در استان اجرایی شده است.

وی یادآور شد: زنان سرپرست خانوار، فرزند مددجوی تحت حمایت، دانش‌آموزان و دانشجویان نیز از این آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

نامدار با بیان اینکه کمیته امداد ضمن کاریابی برای مددجویان، بسته‌های تشویقی را به مددجو و کارفرما ارائه می‌دهد، گفت: در سال گذشته تعداد یک‌هزار نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در مؤسسات دولتی و خصوصی از طریق کاریابی کمیته امداد استان مشغول به کار شدند.

وی اظهار داشت: خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد از مهمترین اولویت‌های کاری این نهاد است در این راستا تاکنون بیش از 3 هزار نفر از مددجویان استان همدان با خودکفایی از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند.

قائم مقام کمیته امداد استان همدان افزود: سال گذشته بیش از 2 هزار طرح اشتغال در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌‎افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و تبدیلی با صرف بیش از 168 میلیارد ریال اعتبار برای مددجویان اجرا شده است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح‌های خود اشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانوارهای نیازمند زمینه برای استقلال اقتصادی آنها فراهم می‎شود در این راستا در حال حاضر بیش از 17 هزار و 719 طرح اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان فعال است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.